مسکو: "قانون اساسی" به سوریه تحمیل نمی کنیم

مسکو:
جمعه 8 بهمن 1395 - 13:03

دولت روسیه نگرانی معارضان سوری خارج نشین درباره پیش نویس روسیه درخصوص پیش نویس قانون اساسی سوریه را بی اساس دانست و سخن درباره تکرار تجربه پل برمر حاکم نظامی وقت آمریکا در عراق را رد کرد.

العالم - سوریه

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز (جمعه) به اظهارات یحیی العریضی اشاره کرد که به عنوان مشاور سیاسی هیئت معارضان سوری مسلح در مذاکرات آستانه شرکت و هیئت عالی مذاکرات معارضان مورد حمایت عربستان را در این مذاکرات نمایندگی کرد.

یحیی العریضی مدعی شد که روسیه در تلاش برای اعمال قانون اساسی خاص خود بر سوریه است و با این کار همان مسیری حرکت می کند که پل برمر حاکم نظامی آمریکا در عراق در سالهای 2003 و 2004 میلادی حرکت کرد.

زاخاروا در پاسخ به این ادعا گفت: ما به هیج وجه با اینگونه ارزیابی ها موافق نیستیم. روسیه برای تحمیل شروطی برای حل و فصل اوضاع یا قانون اساسی جدیدی به سوری ها تلاش نمی کند. ما از این منظر حرکت می کنیم که ملت سوریه خودشان باید آینده سوریه را تعیین کنند. ما همه تلاش خود را برای اجرای این امر انجام می دهیم زیرا فقط خود سوری ها هستند که می تواند از میهن خویش به عنوان یک کشور متحد و برخوردار از حاکمیت و قومیت ها و طوایف مختلف پاسداری کنند.

6

پربیننده ترین خبرها