العرب:

ترامپ با این کار بهترین هدیه را به تروریست‌ها تقدیم می کند

ترامپ با این کار بهترین هدیه را به تروریست‌ها تقدیم می کند
جمعه 8 بهمن 1395 - 18:55

به نوشته روزنامه العرب دولت جدید آمریکا با پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل بهترین هدیه را به تروریست ها تقدیم می کند.

العالم - آمریکا

روزنامه العرب چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت به قلم خیرالله خیرالله نوشت:

تاریخ تکرار می شود. درحالیکه اسرائیل تردیدی در سوء استفاده از فرصت ها ندارد، فلسطینی ها هر فرصتی را از دست می دهند. آنچه اکنون مطرح است این است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا دست بنیامین نتانیاهو و دولتش را که تندروترین دولت تاریخ اسرائیل است باز بگذارد و این دقیقاً همان رویدادی است که در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر و نخست وزیر آریل شارون روی داد.

نخستین اقدام دولت فعلی اسرائیل پس از ورود ترامپ به کاخ سفید آغاز موج جدیدی از شهرک سازی در قدس شرقی و کرانه باختری با هدف تداوم اشغالگری بود. یک تماس تلفنی میان ترامپ و نتانیاهو کافی بود تا ترامپ از نخست وزیر اسرائیل برای دیدار قریب الوقوع از کاخ سفید دعوت کند و به این شکل اسرائیل خود را فراتر از قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ببیند.

اسرائیل معمولاً وقتی مشاهده می کند که اوضاع در واشنگتن بروفق مراد نیست به بازی انتظار متوصل می شود تا در فرصت مناسب، سیاست تجاوزگری و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین برای داشتن کشوری مستقل را ادامه دهد.

پس از دوره بیل کلینتون در آمریکا و در دوره بوش پسر، اسرائیل هرآنچه در توان داشت به کار گرفت تا از دست یاسرعرفات خلاص شود تا اینکه وی در سال 2004 درگذشت. در دوره باراک اوباما نیز اسرائیل نتوانست سیاست شهرک سازی را به صورت عنان گسیخته ادامه دهد زیرا میان نتانیاهو و اوباما خصومت وجود داشت. اکنون با آمدن ترامپ، فلسطینی ها دیگر حتی نمی توانند به قطعنامه ای که با چراغ سبز دولت اوباما در شورای امنیت تصویب شده بود اتکا داشته باشند. زیرا دولت جدید آمریکا تصمیم دارد هرآنچه را  به خاورمیانه (غرب آسیا)  مربوط می شود دگرگون سازد و از جمله سیاست های کاخ سفید درخصوص شهرک سازی ها تغییر خواهد کرد. به نظر نمی رسد فلسطینی ها قادر به متوقف کردن شهرک سازی ها باشند یا بتوانند ترامپ را وادار به ایجاد توازن در سیاست هایش سازند.

بی تردید سیاست جدید آمریکا به ایجاد ثبات در خاورمیانه هیچ کمکی نخواهد کرد بلکه سلاح در اختیار افراط گرایان [صرف نظر از فرقه و طایفه یا مذهبی که دارند] قرار خواهد داد. ترامپ در واقع با پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل بهترین هدیه را به گروه های تروریستی تکفیری که ادعای مبارزه با اسرائیل را دارد تقدیم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها