آمانو: از تخصص خود برای حفظ برجام استفاده می کنیم

آمانو: از تخصص خود برای حفظ برجام استفاده می کنیم
جمعه 8 بهمن 1395 - 19:20

مدیر کل آژانس بین الملل انرژی اتمی گفت این سازمان از تخصص خود در زمینه راستی آزمایی برای کمک به حفظ برجام استفاده می کند.

العالم - ایران

به نوشته پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو در سخنرانی دیروز (پنجشنبه) خود، دستاوردهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را در سال گذشته میلادی شرح داد. وی در مراسمی به مناسبت آغاز کارِ آژانس در سال نو میلادی، از توافق هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک به عنوان یکی از دستاوردهای آژانس یاد کرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس از ژانویه سال 2016  میلادی بر اجرای تعهدات مرتبطِ هسته ای ایران از سوی این کشور در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نظارت و آن را راستی آزمایی کرده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توافق بر سر برجام، روندها درباره ایران را از تقابل به سمت همکاری تغییر داد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: ما کماکان از تخصص خود در زمینه راستی آزمایی برای کمک به تداومِ برجام استفاده خواهیم کرد. برجام هم اینک نیز به تقویتِ چشمگیر راستی آزمایی هسته ای در ایران منجر شده و (امکانِ) دسترسی بیشتر به اطلاعات و اماکن را به ما داده است. تعهد (پایبندیِ) همه طرفها به این توافق، ضروری است.

آمانو در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن ابراز نگرانی از برنامه هسته ای کره شمالی، آمادگی آژانس را برای حل و فصل صلح آمیز مسائل پیرامون این برنامه  اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها