مردم سوریه در دفاع از کشور تظاهرات کردند

مردم سوریه در دفاع از کشور تظاهرات کردند
سه شنبه 31 خرداد 1390 - 09:23

هزاران تن از مردم سوريه صبح امروز سه شنبه يک روز پس از سخنراني اسد، در تظاهراتي در مرکز دمشق حمايت خود را از بشار اسد اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ميدان امويين آکنده از تظاهرکنندگان بود که تمامي راه‌هاي منتهي به اين ميدان را پر کرده بودند، تظاهرکنندگان از نقاط مختلف پايتخت و روستاهاي آن آمده بودند.

تظاهرکنندگان پرچم سوريه حمل مي کردند و شعارهايي در حمايت از نظام از جمله "جانم فداي بشار اسد" سردادند و اين درحالي است که نظام سوريه با يک حرکت اعتراض اميز بي سابقه از سه ماه پيش تاکنون مواجه است.

برخي عکس‌هاي بشار اسد حمل مي کردند و برخي ديگر پارچه نوشته هايي در تاييد وحدت ملي و گفتگوي ملي حمل کردند و اين همان چيزي بود که بشار اسد در سخنراني روز دوشنبه ، خواستار آن شده بود.

تلويزيون رسمي سوريه تاکيد کرد که تظاهرات گسترده اي در حمايت از اسد در حمص برگزار شده است.

اسد در سخنراني روز دوشنبه خود خواستار اصلاحات شده بود و دعوت به گفتگوي ملي کرد که ممکن است به تدوين يک قانون اساسي جديد منتهي شود و سوريه را از اين بحران خارج کند.

اسد همچنين تاکيد کرده بود که با کساني که دست به سلاح مي برند ، هيچ راه حل سياسي وجود ندارد ، که مخالفان اين سخن را ناکافي دانستند و اين در حالي است که کميته هاي هماهنگي داخلي که متشکل از برجسته ترين فعالان جنبش اعتراضي است، بر ادامه اعتراضات تا تغيير نظام تاکيد کردند.

خبرگزاري رويترز به نقل از کساني که آنها را شاهدان عيني ناميد، تاکيد کرد که تظاهرات در مناطق مختلف سوريه برگزار شد که شرکت کنندگان در آنها شعارهايي در مخالفت با سخنراني اسد سر دادند.

اين خبرگزاري افزود: تظاهراتي در شب در شهرهاي حماه و حمص و لاذقيه و ديرالزور و حومه دمشق علاوه بر البوکمال در مرز عراق برگزار شد.

در سطح بين الملل نيز واکنشهايي در استقبال از سخنراني اسد و برخي در مخالفت با آن صورت گرفت. واشنگتن و انکارا بر دعوت از حکومت سوريه به اغاز اصلاحاتي که به خواسته هاي مردم احترام بگذارد، توافق کردند. در حالي که روسيه از مخالفان سوري خواست تا به ميز گفتگو بنشينند و به اصلاحاتي که اسد مطرح کرد، پاسخ دهند و از طرفهاي بين المللي کمک نگيرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها