انهدام گروهک داعشی در مغرب

انهدام گروهک داعشی در مغرب
شنبه 9 بهمن 1395 - 09:47

مقامات کشور مغرب از انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در این کشور خبر دادند.

العالم - آفریقا
وزارت کشور مغرب در بیانیه ای اعلام کرد که این گروهک به دستور عناصر داعش قصد انجام حملات تروریستی در مناطق حساس و حیاتی مغرب را داشت.

در این بیانیه آمده است که مقامات مغربی موفق شدند، توطئه تروریستی خطرناک گروهک داعشی را خنثی و این هسته تروریستی را در تاریخ 27/1/2017 منهدم کند.
در این بیانیه آمده است: گروه شناسایی شده متشکل از 7 نفر بوده است و این افراد در شهرهای الجدیده، سلا، الکاره، بولعوان (اقلیم جدید) و دوار معط الله (اقلیم تازه) فعالیت می کردند.

این بیانیه افزود: دراین عملیات، مقامات امنیتی مخفیگاه سری این عناصر را که توسط مغز متفکر آن در شهر الجدیده فراهم شده بود را زیرنظر گرفتند. افراد دستگیر شده از سرکرده های گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی دستور گرفته بودند مناطق حساس مغرب را شناسایی، تا در زمان مناسب عملیات های تروریستی را اجراکنند.

در این عملیات مقادیری سلاح گرم از جمله یک دستگاه تیربار مجهز به لنز مادون قرمز، 7 تپانچه، مقدار زیادی مواد غذایی، چهار قبضه چاقوی بزرگ و دو دستگاه مخابراتی برای ارتباطات بی سیم ... و مواد شیمیایی و مایعات مشکوک برای ساخت موادمنفجره به همراه دو جلیقه انفجاری، کشف و ضبط شد.

براساس آخرین آمارها از دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مغرب، مقامات این کشور از سال 2002 تا اواخر سال گذشته، 167 هسته تروریستی را شناسایی کرده اند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها