طرح سرکرده سعودی جیش الفتح برای توقف درگیری تروریستها

طرح سرکرده سعودی جیش الفتح برای توقف درگیری تروریستها
شنبه 9 بهمن 1395 - 11:36

عبد الله المحیسنی، قاضی سعودی گروه تروریستی "جیش الفتح" حاضر نشد گروه "فتح الشام" (جبهه النصره سابق) را خوارج توصیف کند.

العالم - سوریه
به نوشته سایت "رأی الیوم"، المحیسنی برای پایان دادن به درگیری بین گروه های مسلح، از تمام گروه ها خواست قبل از آنکه همه متضرر شوند، قضاوت بین خود را به دادگاه "شرعی" بسپارند. وی افزود که همراه با تعدادی از شیوخ، برای مهار بحران موجود تلاش می کند.

المحیسنی در یک فایل صوتی ضبط شده درباره درگیری خونین بین گروه های تروریستی مختلف با جبهه النصره در شمال سوریه گفت که درست است گروه "فتح الشام"، با دولت سوریه جنگیده اما این دلیل نمی شود که در مقابل آن نرمش نشان دهیم و با آن تعارف داشته باشیم
گروه تروریستی موسوم به جنبش "احرار الشام" در ساعت های گذشته از طرحی برای توقف درگیری بین گروه های مسلح و پایان دادن به هر نوع آرایش جنگی خبر داده بود.
در بیانیه ای که این گروه تروریستی منتشر کرده است ضمن اعلام این خبر، آمده است که این طرح بر ضرورت توقف تمام تحرکات نظامی و درگیری در تمام مناطق تصریح دارد و تأکید کرده است که باید تمام گروه های زیر مجموعه احرار الشام مهار شده و همگی به طور کامل در این گروه ادغام شوند؛ همچنین از مسئولین تمام گروه های موجود در شمال سوریه دعوت شده است تا ظرف 48 ساعت برای تشکیل ستاد فرماندهی واحد تشکیل جلسه دهند.
این جنبش در بیانیه خود هشدار داده است که در صورت ادامه تحرکات نظامی جبهه "فتح الشام" و حمله این گروه به مواضع "احرار الشام" در منطقه "جبل الزاویه" و دیگر مناطق و رد با طرح آتش بس، احرار الشام، مقابله به مثل خواهد کرد.
در مقابل "فتح الشام" با رد مشروعیت پیوستن گروه های مسلح به احرار الشام، به حمله های خود به مواضع این گروه ها در منطقه "جبل الزاویه" در حومه ادلب به منظور تصرف گذرگاه های مرزی با ترکیه و جلوگیری از رسیدن تجهیزات نظامی به گروه های درگیر برای بر هم زدن معادله نظامی که هم اکنون به نفع "فتح الشام" است ادامه می دهد.
 

پربیننده ترین خبرها