مسیحیان سوری؛ اولویت ترامپ برای اعطای پناهندگی

مسیحیان سوری؛ اولویت ترامپ برای اعطای پناهندگی
شنبه 9 بهمن 1395 - 16:34

رئیس جمهور جدید آمریکا، مسیحیان سوری را برای دریافت پناهندگی در اولویت قرار می دهد.

العالم - آمریکا

به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا یکشنبه در یک مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: مسیحیان سوری  برای دریافت پناهندگی در اولویت قرار خواهند گرفت.

این روزنامه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ترامپ در بخشی از مصاحبه خود با شبکه سی بی ان اعلام کرد با مسیحیان در سوریه رفتار وحشتناکی شده است.

ترامپ افزود: اگر شما یک مسیحی در سوریه باشد، برایتان غیرممکن و بسیار بسیار دشوار خواهد بود که خود را به آمریکا برسانید. اگر مسلمان باشید، می توانید وارد این کشور شوید، اما اگر مسیحی باشید، این کار برایتان تقریباً غیرممکن است، و علتش هم بسیار غیرمنصفانه است، همه در آنجا با نهایت بی عدالتی مورد آزار و اذیت واقع شدند و آنها سر همه را از بدن جدا کردند، اما این کار را در مورد مسیحیان بیشتر انجام دادند.

ترامپ روز جمعه فرمانی  اجرایی را امضا کرد به موجب آن صدور روادید سفر به آمریکا برای اتباع هفت کشور مشخص که بیشتر جمعیتشان مسلمان هستند، به حال تعلیق درخواهد آمد. این دستور اتباع کشورهای سوریه،عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیق پیو، شمار آوارگان مسلمان و مسیحی که از همه کشورها وارد آمریکا شدند، در سال گذشته برابر بود. در طول سال 2016، 37 هزار و 521 آواره مسیحی، و 38 هزار و 901 آواره مسلمان وارد آمریکا شدند.

ترامپ که در مبارزات انتخاباتی خود موضع تندرویی علیه مهاجرت اتخاذ کرده بود، دسامبر 2015 گفت خواستار توقف کلی و کامل ورود مسلمانان به آمریکا است.

وی همچنین با امضای یک دستور اجرایی دیگر از نهادهای دولتی خواست تا برنامه ریزی برای احداث دیوار بین مکزیک و آمریکا را آغاز کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها