مخالفت یک قاضی فدرال با اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ

مخالفت یک قاضی فدرال با اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 08:27

یک قاضی فدرال آمریکا با بازگرداندن مهاجران و مسلمانان به کشورهایشان مخالفت کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتد پرس؛ یک قاضی فدرال آمریکا شنبه شب با صدور حکمی ویژه با دستور اجرایی ترامپ در خصوص بازگرداندن اتباع 7 کشور مسلمان و ممانعت از ورود آن‌ها به آمریکا مخالفت کرد.
«ان دونلی»، قاضی دادگاه نیویورک این حکم را پس از آن صادر کرد که وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا شکواییه‌ای را به نمایندگی از اتباع 7 کشور مسلمان دستگیرشده در فرودگاه‌های آمریکا تنظیم کردند. این افراد پس از اجرایی شدن دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور مسلمان – از جمله ایران – به خاک آمریکا به مدت 90 روز، در فرودگاه‌های این کشور دستگیر شدند.
بنا بر اعلام قاضی، این استدلال که حقوق قانونی افراد بازداشت‌شده نقض شده، قابل پذیرش است. در زمان اعلام این حکم، جمعیت حاضر در دادگاه و فرودگاه‌های اطراف به جشن پرداختند.
البته مشخص نیست این حکم چطور بر سرنوشت افراد بازداشت‌شده تأثیر می‌گذارد و یا چطور و چه زمانی زمینه پرواز اتباع این 7 کشور را به آمریکا فراهم می‌آورد. به گفته یک وکیل آگاه به پرونده، این حکم فقط برای افرادی کارساز است که با هواپیما وارد آمریکا شده اند و نمی‌توانند به دلیل دستور اجرایی ترامپ از فرودگاه‌های این کشور خارج شوند. بسیاری از خطوط هوایی مانع از ورود اتباع این 7 کشور به هواپیما‌هایی می‌شوند که مقصدشان فرودگاه‌های آمریکاست و به نظر نمی‌رسد این حکم بتواند برای آن‌ها مثمر ثمر باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها