نگرانی آکادمی اسکار در خصوص روادید اصغر فرهادی

نگرانی آکادمی اسکار در خصوص روادید اصغر فرهادی
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 08:33

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به احتمال منع ورود کارگردان ایرانی نامزد اسکار به آمریکا واکنش نشان داد.

العالم - آمریکا

به نقل از گاردین؛ سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، در واکنش‌ به احتمال صادر نشدن روادید برای اصغر فرهادی، نامزد ایرانی جایزه اسکار اعلام کرد: "آکادمی، صرف نظر از تفاوت‌های ملی، قومی یا مذهبی، دستاوردهای هنر فیلمسازی را که در جستجوی عبور از مرزها و صحبت کردن با تماشاگران در سراسر جهان است، تجلیل می‌کند. ما به عنوان حامی فیلمسازان – و حقوق همه انسان‌ها – در سراسر جهان، بسیار نگران هستیم که اصغر فرهادی، کارگردان فیلم برنده اسکار "جدایی نادر از سیمین" از ایران، به همراه بازیگران و عوامل فیلم "فروشنده" که امسال نامزد اسکار شده است، به دلیل مذهب یا کشورشان از ورود به کشور منع شوند."
"فروشنده" در حالی در فهرست پنج نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان قرار دارد که فرهادی پیش از این با فیلم "جدایی نادر از سیمین" برای اولین‌ بار سینمای ایران را صاحب اسکار کرد. اما امضای دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمال ممانعت از ورود فرهادی به آمریکا برای شرکت در مراسم اسکار امسال را افزایش داده است.
ستاره‌های صنعت فیلم‌سازی نیز در خصوص اقدامات ضدمهاجرتی ترامپ واکنش تندی نشان دادند. «مایکل مور»، فیلم‌ساز مشهور در توییتی در این خصوص نوشت: «خطاب به همسایگان مسلمانمان در جهان: من و ده‌ها میلیون نفر دیگر بسیار متأسفیم. اکثریت آمریکایی‌ها به این مرد رأی ندادند.»
«راب راینر»، بازیگر و کارگردان نیز در توییتی نوشت: «ما با ممنوعیت اعمال‌شده در خصوص مسلمانان، حالا می‌توانیم بیرحم و شیطانی را هم به مجموعه ویژگی‌های ترامپ مثل دروغ‌گو، نژادپرست، زن‌ستیز، احمق، بچه‌گانه، بیمار و از خودراضی اضافه کنیم.»

پربیننده ترین خبرها