پیوستن المحیسنی و پنج مفتی گروههای مسلح به ائتلاف جدید

پیوستن المحیسنی و پنج مفتی گروههای مسلح به ائتلاف جدید
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 14:02

"عبدالله المحیسنی" مفتی سعودی اتاق عملیات ائتلاف موسوم به "جیش الفتح" از پیوستن خود به "هیئت تحریر (آزادی) شام" که توسط پنج گروه مسلح از جمله "جبهه فتح الشام" تشکیل شده است خبر داد.

العالم  - سوریه

عبدالله المحسینی به همراه پنج تن دیگر از مفتی های گروههای مسلح به نام های "عبدالرزاق المهدی"، "ابوالحارث المصری"، "ابويوسف الحموی"، "ابوالطاهر الحموی" و "مصلح العليانی" با امضای بیانیه ای پیوستن خود به این ائتلاف را اعلام کردند.

در این بیانیه که توسط العلیانی منتشر شده است بر پیوستن به "هیئت تحریر (آزادی) شام" تأکید شده و از گروههای مخالف دولت درخواست شده است به این ائتلاف جدید که در شمال سوریه تشکیل شده است بپیوندند.
فعالان مخالف دولت سوریه در این باره گزارش دادند "ابویوسف المهاجر" سخنگوی نظامی جنبش "احرار الشام" در این باره اظهار داشت: من از جنبش [احرار الشام] استعفا دادم و به "هیئت تحریر (آزادی) شام" پیوسته ام.
"حسام سلامه" از سرکردگان گروه "احرار الشام" در واکنش به تشکیل "هیئت تحریر (آزادی) شام" و تعیین "ابوجابر الشیخ" سرکرده دیگر احرار الشام به عنوان رهبر تشکیلات جدید، برای وی آرزوی موفقیت کرد.
یادآور می شود به دنبال بازپس گیری بخش شرقی حلب توسط ارتش سوریه از مخالفان مسلح، گروههای مذکور با بحران و اختلافات شدیدی مواجه هستند.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها