نمایندگان عراق خواستار مقابله به مثل با اقدام ترامپ شدند

نمایندگان عراق خواستار مقابله به مثل با اقدام ترامپ شدند
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 16:36

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق بر ضرورت "مقابله به مثل" در برابر تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع عراقی و شش کشور اسلامی دیگر به آمریکا تاکید کرد.

العالمعراق

به گزارش شبکه سومریه نیوز، "حنان الفتلاوی" در کنفرانس خبری با حضور اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در بغداد از درخواست این کمیسیون از دولت عراق برای "مقابله به مثل" با اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در خصوص منع سفر اتباع برخی کشورها از جمله عراق به آمریکا خبر داد.
الفتلاوی گفت: در حالی که عراق همواره بر گسترش روابط متوازن با همه کشورهایی که از بغداد در مبارزه با تروریسم حمایت می کنند، تاکید و از هرگونه همکاری در جنگ با داعش استقبال می کند، اما مخالف تصمیم ترامپ در زمینه خودداری از اعطای روادید به اتباع دیگر کشورها از جمله عراق است.
این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که خودداری از اعطای روادید، اهانت به عراقی ها و اجحاف در حق ملت عراق و نقض مقررات و عرف بین المللی و حقوق بشر است.
وی اضافه کرد که منطقی نیست مردم عراق از سفر به آمریکا منع شوند در حالی که تنها ملت مصم در مبارزه با تروریسم است و تبعات آن را به جان خریده و به نمایندگی از کل کشورهای جهان، در راه این جنگ، شهدا و قربانی می دهد.
عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق، از دولت عراق خواست که با این رفتار آمریکایی ها، در چارچوب های دیپلماتیک، برخورد و مقابله به مثل کند.
"احمد الجبوری" دیگر عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در این کنفرانس خبری گفت که این کمیسیون از دولت و وزارت خارجه عراق می خواهد که موضع مناسب را اتخاذ کنند به نحوی که شهروندان عراقی که در خط اول درگیری با داعش هستند، احساس فخر و سربلندی و کرامت کنند.

دونالد ترامپ روز جمعه فرمانی را امضا کرد که بر مبنای آن مهاجران شماری از کشورهای مسلمان از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن برای حداقل۹۰ روز نمی‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

باید از ورود اتباع آمریکایی به عراق جلوگیری شود

در همین حال، "احمد الاسدی"سخنگوی تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با انتشار بیانیه ای طی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: باید در برابر این تصمیم دولت آمریکا، از ورود اتباع آمریکایی به عراق جلوگیری شود و اتباع آمریکایی موجود در اراضی عراق نیز همگی اخراج شوند.
الاسدی از دستگاه های امنیتی و ادارات ذیربط دردولت عراق خواست تدابیر لازم را برای پاسداری از کرامت مردم عراق و ملتی که علیه تروریسم می جنگد و هزاران شهید در خطوط اول درگیری به نمایندگی از تمامی جهان تقدیم می کند، اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، مقتدا صدر رهبر جریان صدر از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست پیش از اخراج اقلیت مسلمان از کشورش، اتباع خود را از عراق خارج کند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها