شهردار لندن: منع ورود مسلمانان به آمریکا خجالت آور است

شهردار لندن: منع ورود مسلمانان به آمریکا خجالت آور است
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 18:35

صادق خان، شهردار مسلمان لندن، منع وضع شده از سوی دونالد ترامپ برای ورود مسلمانان هفت کشور اسلامی به آمریکا را تصمیمی خجالت آور و سختگیرانه توصیف کرد.

العالم - اروپا

صادق خان، اولین شهردار مسلمان لندن، منع وضع شده از سوی دونالد ترامپ برای ورود مسلمانان به این کشور را آبروریزی و سخت گیری بیش از حد نامید.

صادق خان گفت که آمریکا همیشه به پذیرفتن پناهجویان معروف بوده و رییس جمهور آمریکا نمی تواند از این مشکل جهانی چشم بپوشد. وی همچنین توضیح داد:«اگرچه همه کشورها حق دارند در حوزه مهاجرت پذیری سیاست خاص خود را داشته باشند، اما این سیاست با ارزش هایی همچون آزادی که بنیانشان در آمریکا گذاشته شده، تناقض دارد».

وی همچنین از مواضع ترزا می نخست وزیر بریتانیا و مخالفت وی با سیاست ترامپ حمایت کرد. خان اشاره کرد که اعمال منع ورود به کشور می تواند بر بسیاری از شهروندان بریتانیایی و از جمله شهروندان لندن که در دیگر کشورها متولد شده اند، تاثیر منفی بگذارد.

گفتنی است، ترامپ روز جمعه گذشته قانونی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان هفت کشور اسلامی از جمله پناهجویان سوری به مدت 120 روز اجازه ورود به امریکا را ندارند، علاوه بر این شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، سودان، یمن، لیبی و سومالی به مدت 90 روز نمی توانند وارد این کشور شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها