حمله وزیر خارجه انگلیس به سیاست مهاجرتی ترامپ

حمله وزیر خارجه انگلیس به سیاست مهاجرتی ترامپ
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 19:30

وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه احکام مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را اشتباه و تفرقه افکنانه توصیف و خاطرنشان کرد که از حقوق مردم کشورش در مقابل این احکام حمایت خواهد شد.

العالم ـ آمریکا

بوریس جانسون در یادداشتی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشت: ما از حقوق و آزادی شهروندان انگلیسی در داخل و خارج حمایت به عمل می آوریم و به دلیل این که (این احکام) ملیت ها را نشانه رفته است، تفرقه افکنانه، اشتباه آمیز و بدنام کننده است.
نخست وزیری انگلیس نیز بامداد روز یکشنبه به دنبال موج انتقادات علیه 'ترزا می ' نخست وزیر این کشور به دلیل محکوم نکردن احکام اجرایی دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت موقت ورود پناهجویان و مهاجران به آمریکا، اعلام کرد که او با این احکام موافق نیست.
نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) اعلام کرد 'ترزا می' با محدودیت‌های وضع‌شده برای مهاجران توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا موافق نیست و در صورت تاثیرگذاشتن آنها بر اتباع انگلیس درخواست تجدید نظر می دهد.
سخنگوی' ترزا می' بیان داشت: «سیاست مهاجرت در آمریکا موضوع دولت آمریکاست همان طور که سیاست مهاجرت انگلیس نیز باید توسط دولت انگلیس وضع شود. اما ما با این نوع رویکرد موافق نیستیم.»
وی افزود: «اگر هرگونه تاثیری بر اتباع انگلیسی گذاشته شود قطعا با دولت آمریکا درباره آن تماس خواهیم گرفت.»
واکنش داونینگ استریت پس از آن صورت گرفت که شخصیت های سیاسی و نیز رسانه های انگلیسی 'ترزا می ' را به دلیل محکوم نکردن احکام اجرایی دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار دادند.
در همین حال 'ناظم زهاوی' عضو حزب محافظه‌ کار و اولین نماینده کرد مجلس عوام انگلیس روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه'بی بی سی' گفت وی به رغم اینکه شهروند انگلیس شناخته می شود اما چون متولد بغداد (پایتخت عراق) است، نمی تواند وارد خاک آمریکا شود.
زهاوی که در دهه 1970 به همراه خانواده اش و به عنوان یک آواره کرد از عراق خارج شد، بیان داشت که وکیل مهاجرت آمریکا به او گفته است طبق فرمان جدید آمریکا که بطور موقت ورود مهاجران هفت کشور اسلامی را به آمریکا منع کرد، او و همسرش نیز از ورود به آمریکا محروم شده اند.
احکام مهاجرتی ترامپ در خصوص منع موقت ورود مهاجران و متوقف شدن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا به مدت سه ماه، علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه های انگلیس، روز یکشنبه از سوی شماری از سیاستمداران انگلیسی از جمله رهبران احزاب سیاسی حزب کارگر و حزب لیبرال دمکرات محکوم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها