آیا ایران ورود کشتی گیران آمریکایی را ممنوع می کند؟

آیا ایران ورود کشتی گیران آمریکایی را ممنوع می کند؟
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 21:54

پس از دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان کشورهای مسلمان از جمله ایران به این کشور، حالا باید دید آیا تهران نیز دست به اقدام متقابل می زند و از ورود کشتی گیران آمریکایی برای شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه جلوگیری می کند؟

العالم ـ ایران

روابط عمومی وزارت امورخارجه در این خصوص متنی را به این شرح منتشر کرده است:

به دنبال انتشار مطالبی در رسانه ها و گمانه زنی در خصوص چگونگی حضور تیم ملی کشتی آمریکا در "مسابقات جام جهانی کشتی" که قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه جاری در شهر کرمانشاه برگزار شود، وزارت امور خارجه با اشاره به مفاد بیانیه مورخ ۹/۱۱/۹۵ خود و در صیانت و پاسداری از حقوق اتباع ایرانی و دفاع از منافع ایرانیان تاکید و اعلام می کند که این موضوع به منظور ‌اتخاذ تدابیر و تصمیم گیری لازم به کمیته ویژه پیش بینی شده که با مشارکت دستگاههای ذيربط به همین منظور در وزارت امور خارجه تشکیل شده است، ارجاع گردید.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (8 بهمن ماه 1395) فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد.

طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه (10 بهمن ماه 1395) از احضار سفیر سوییس درتهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه، تحویل یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها