قضات فدرال درمقابل تصمیم ترامپ!

قضات فدرال درمقابل تصمیم ترامپ!
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 00:16

سه قاضی فدرال دیگر روزهای شنبه و یکشنبه با فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر تعلیق ورود اتباع هفت کشور مسلمان نشین از جمله سوریه به خاک آمریکا مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک  قاضی آن دانلی Ann Donnelly، که ریاست  دادگاه فدرال در منطقه بروکلین را بر عهده دارد به سرویس های مهاجرتی دستور داد آوارگان این کشورها را از آمریکا اخراج نکنند.

وی در چارچوب فرجام خواهی دو تبعه عراقی که از ورود آنها به خاک آمریکا در فرودگاه کندی نیویورک  جلوگیری شده بود این حکم را صادر کرد.

در بوستون، قاضی آلیسون برو Allison Burroughs، روز یکشنبه تعلیق موقت اخراج دو استاد ایرانی دانشگاه ماساچوست را که در فرودگاه لوگان شهر بوستون از ورودشان جلوگیری شده بود صادر کرد.

متیو سگال Matthew Segal رییس اتحادیه  آزادی های مدنی آمریکا  از این پیروزی بزرگ دستگاه عدالت استقبال کرد.

وی افزود: به رییس جمهور ترامپ می گوییم چنانچه وی فرمان ممنوعیت  ورود مسلمان ها به آمریکا را  صادر کند که با قانون اساسی  این کشور مغایرت دارد،  ما در دادگاه با او مواجه خواهیم شد. وی تاکید کرد دونالد ترامپ تلاش  خود را در این زمینه انجام داد اما دادگاه های فدرال در بوستون و سر تا سر کشور آن را تحریم کردند.

در شهر آلکساندریای ایالت ویرجینیا، قاضی لئونی برینکیما Leonie Brinkema ،وزارت امنیت داخلی را از اخراج 50 تا 60 فردی که در فرودگاه بین المللی دالس در واشنگتن بازداشت شده بودند منع کرد. وی همچنین از آژانس های فدرال خواست به این افراد مجوز دهند تا با وکلایشان ملاقات کنند.

همچنین یک قاضی در سیاتل روز شنبه از اخراج دو فردی که هویت و ملیتشان هنوز مشخص نشده است جلوگیری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها