ترکیه : آلمان تقاضای پناهندگی نظامیان را نپذیرد

ترکیه : آلمان تقاضای پناهندگی نظامیان را نپذیرد
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 03:40

وزیر دفاع ترکیه از مقام های آلمان خواست که به درخواست پناهندگی 40 نظامی ارشد سابق ترکیه ای پاسخ منفی بدهند.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از رویترز، فکری ایشق دیروز(یکشنبه) گفت که  رد نکردن درخواست پناهندگی این افراد به زیان روابط آلمان و ترکیه خواهد بود.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه  از آلمان انتظار داریم هیچ تقاضای پناهندگی را نپذیرد، افزود: در کنفرانس امنیتی ناتو که ماه اینده برگزار می شود ، موضوع را با نظرآلمانی خود مطرح خواهد کرد.

وی افزود : این نظامیان تقاضای پناهندگی سیاسی را بعد از اخراج از ارتش به دنبال کودتای شکست خورده سال گذشته ارائه کرده اند.

منابع آلمانی روز یکشنبه اعلام کردند که ۴۰ نظامی ارشد ترکیه ای مستقر در پایگاه ناتو در آلمان از برلین درخواست پناهندگی کرده اند.

این افراد از نظامیان ارشد ترکیه بودند اما بعد از کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه، از ارتش اخراج شدند.

در ماه نوامبر سال گذشته «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو، اعلام کرده بود که بعد از کودتای نافرجام ترکیه، تعدادی از نظامیان این کشور که در کشورهای اروپایی حضور دارند در خواست پناهندگی از این کشورها را کرده اند.

استولتنبرگ در آن تاریخ توضیح بیشتری در این رابطه نداده بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، قصد سفر به ترکیه را دارد. علاوه بر آن اخیرا و به موجب اتهاماتی که آلمان به مبلغان ترک حاضر در این کشور مبنی بر جاسوسی زده موجب شده تا تنش های میان آنکارا و برلین بار دیگر سرباز کند.

به دنبال کودتای نافرجام خرداد ماه امسال در ترکیه دست کم صد هزار نفر از نیروهای پلیس، ارتش ، کارکنان ادارات و بخش خصوصی به اتهام همکاری و حمایت از فتح اله گولن مخالف ترکیه ای مقیم آمریکا، از کار اخراج شدند.

همچنین نزدیک به چهل هزار نفر به زندان افتاده و در انتظار محاکمه هستند.

پربیننده ترین خبرها