دردسر حکم ترامپ برای بسکتبالیست های آمریکایی شاغل در ایران

دردسر حکم ترامپ برای بسکتبالیست های آمریکایی شاغل در ایران
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 12:04

ممنوعیت ایجاد شده با فرمان ترامپ، مشکلات بسیاری برای ورزشکاران آمریکایی ایجاد کرده است.

به نقل از واشینگتن پست؛ در پی امضای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محدود کردن سفر اتباع هفت کشوری که  اکثریت مسلمان دارند، این ممنوعیت مشکلات بسیاری برای برخی از ورزشکاران خارجی ایجاد کرده است. روی دیگر سکه دو بسکتبالیست آمریکایی هستند که در ایران مشغول فعالیت حرفه ای بودند.

"جوزف جونز" و "جی پی پرینس"، که با هم در یک تیم درسوپر لیگ ایران بازی می کنند، بر اساس گفته های نماینده شان "اریک فلیشر"، در دبی گیر افتاده اند. آنها برای یک استراحت فصلی به شهری در امارات متحده عربی سفرکردند، اما پس از اینکه ترامپ روز جمعه فرمان اجراییش را امضا کرد، جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود را به روی شهروندان آمریکایی بست.

بنا به گفته فلیشر:«آنها هنوز هم در دبی مانده اند و در انتظارند ببینند آیا اوضاع تغییر می‌کند  تا بتوانند به ایران بازگردند و فصل را به پایان برسانند.  هر چند در این برحه از زمان، این قضیه بسیار مبهم به نظر می رسد.»

وی ادامه داد : «بیشتر احتمال دارد که در چند روز آینده آنها هیچ جایگزین دیگری نداشته باشند غیر از اینکه به آمریکا برگردند.»
"جونز" 30 ساله و "پرینس" 29 ساله در باشگاه دانشگاه آزاد تهران هم تیمی هستند. به گفته "فلیشر" این تیم در تماس با مقامات دولتی ایران است تا اجازه بازگشت آنها به کشور را بگیرد اما وضع آنها چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها