آل‌سعود به دنبال ویران کردن زادگاه شهید نمر +عکس

آل‌سعود به دنبال ویران کردن زادگاه شهید نمر +عکس
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 14:04

مقامات سعودی که از یک هفتۀ پیش تاکنون آب و برق منطقه المسوره زادگاه شیخ شهید نمر باقر النمر را قطع کرده اند ، همچنان به تخریب این منطقۀ روستایی می پردازند.

العالم عربستان

منطقه المسوره شهر العوامیه در استان الشرقیه عربستان سمبل مقاومت است و دارای کوچه و خیابان های باریک و پُرپیچ و خم و ساختمان های قدیمی می باشد که قدمت برخی از این ساختمان ها به صد سال پیش برمی گردد و معترضان هنگام تعقیب و گریز عوامل نظام آل سعود می توانند با عبور از این کوچه و خیابان ها خود را پنهان کنند. 
آل سعود چندی پیش نقشۀ تخریب منطقه المسوره را در دستورکار خود گذاشت و برای اجبار مردم به ترک این منطقه از یک هفته پیش تاکنون آب و برق آنها را به بهانه احداث ساختمان های جدید قطع کرده است و وعده داده است که قیمت ساختمان های آنها را به طور کامل پرداخت و آنان را به منطقه ای دیگر منتقل خواهد کرد.
معترضان معتقدند که تخریب منطقه المسوره هیچ ارتباطی به پروژه های عمرانی ندارد بلکه ریشه در اهداف سیاسی و امنیتی نظام سلطنتی آل سعود دارد و مقامات سعودی می خواهند با کوچاندن ساکنین بومی این منطقه به جایی دیگر و اسکان افراد دیگری به جای آنها شعلۀ اعتراضات مردمی را خاموش کنند.
تعدادی از ساکنین مناطق شهر قطیف استان الشرقیه برای ابراز همبستگی با مردم منطقه المسوره، از خانه های خود خارج شده اند و در چادرها زندگی می کنند.

1

2

 

3

 

4

 

5

 

214
 

پربیننده ترین خبرها