سفارت ترکیه در پایتخت لیبی بازگشایی شد

سفارت ترکیه در پایتخت لیبی بازگشایی شد
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 16:17

سفارت ترکیه در طرابلس پس از 30 ماه بازگشایی شد.

العالم - لیبی

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، سفارت این کشور در لیبی دوشنبه پس از دو سال و نیم تعطیلی به دلایل امنیتی، بازگشایی شد. هیات‌های دیپلماتیک دیگر هم بازگشایی مقرهای دیپلماتیک خودشان را در لیبی آغاز کردند.

ترکیه سال ۲۰۱۴ سفارت خودش را در طرابلس بست. در آن زمان جناح‌های رقیب پس از گذشت سه سال از سقوط دولت معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی همچنان در حال نبرد بودند. ایتالیا هم اوایل همین ماه میلادی سفارتش را بازگشایی کرد.

به نوشته رویترز،‌ وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بازگشایی این سفارتخانه به ترکیه اجازه می‌دهد تا مشارکتی قاطع‌تر در تلاش‌های برقراری صلح و ثبات داشته باشد و علاوه بر آن، در بخش بازسازی لیبی مشارکت کند. ترکیه به حمایت از تمامیت ارضی و وحدت ملی لیبی ادامه می‌دهد.

پس از کشته شدن معمر قذافی خلاء قدرتی در لیبی ایجاد شد و سال ۲۰۱۴ نبردی میان ائتلاف‌های مسلح حامی جناح‌های سیاسی مخالف، منجر به ایجاد دولت‌های رقیب در پایتخت و شرق لیبی شد. از مارس سال گذشته تاکنون، سه دولت با میانجیگری سازمان ملل در طرابلس تشکیل شده اما نتوانسته حمایت تمام گروه‌ها را به دست آورد.

در زمان تعطیلی سفارت ترکیه در لیبی، سفیر این کشور در تونس مستقر بود، اما کنسولگری ترکیه در مصراته لیبی بدون وقفه به کار خود ادامه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها