نخستین موضوع گفتگوی روسیه و آمریکا

نخستین موضوع گفتگوی روسیه و آمریکا
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 18:01

کاخ کرملین اعلام کرد که "مبارزه با تروریسم" ممکن است نقطه آغاز گفتگوهای روسیه و آمریکا باشد.

العالم ـ اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز دوشنبه گفت: مسلما، این امر ممکن است مهمترین نقطه برای آغاز گفتگوها باشد؛ اما روابط دوجانبه ما به طور گسترده بر طرح ها و برنامه های بین المللی منعکس می شود. در نتیجه نمی توان مطرح شدن موضوعات دیگر را بعید دانست.

به نوشته روسیا الیوم، وی افزود: مسائل متعلق به امنیت راهبردی و همکاری در حل و فصل درگیریهای منطقه ای از جمله این موضوعات مهم است و این علاوه بر تقویت روابط دوجانبه است. دو کشور به ایجاد فضایی مناسب برای همکاری اقتصادی دوجانبه نیاز دارند.

پسکوف اظهار داشت: نمی توان الان درباره بستن قراردادهایی میان دو کشور در مقابل رفع تحریمها علیه روسیه سخن گفت، بلکه ابتدا باید زمانی برای دیدار دو رییس جمهور آمریکا و روسیه تعیین کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه یکی از شروط رفع تحریمها علیه روسیه، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم است، گفت: همکاری در این زمینه نمی تواند به چیزی مشروط باشد بلکه این امر برای تمام کشورهای جهان مهم و حیاتی است. 

پسکوف با بیان اینکه ولادمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور دو کشور در گفتگوی تلفنی بر اهمیت احترام به عنوان اصلی مهم در روابط دوجانبه تاکید کردند، اظهار داشت: فقدان احترام دوجانبه در سالهای پیشین تا حد زیادی باعث نابسامانی روابط روسیه و امریکا شد.

وی افزود: مهمترین امر در گفتگوهای پوتین و ترامپ آن است که مسکو احساس کرد واشنگتن برای حل و فصل مسائل پیچیده از طریق گفتگو آمادگی دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت: رؤسای جمهور دو کشور بر لزوم طولانی نشدن بحران اوکراین تاکید کردند و خواستار به کارگیری تلاشها برای حل و فصل این مساله به موجب معاهده مینسک شدند.

210

پربیننده ترین خبرها