ترامپ سرپرست دادستان کل را برکنار کرد

ترامپ سرپرست دادستان کل را برکنار کرد
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 08:06

رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه، سرپرست دادستان کل این کشور را به دلیل مخالفت با سیاست ضد مهاجرتی از کار برکنار کرد.

العالم ـ آمریکا

سالی ییتس سرپرست دادستان کل آمریکا، با انتشار نامه ای از اجرای فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، درباره محدوديت های مهاجرتی سرباز زده بود.

وی که قرار بود تا زمان تائید جف سشنز به عنوان وزیر دادگستری جدید آمریکا توسط سنا امور این وزارت خانه را اداره کند، با اعلام موضع خود در برابر سیاست ضد مهاجرت ترامپ خاطرنشان کرده بود که از حکمی که ترامپ به منظور محدود کردن مهاجرت به خاک آمریکا امضا کرده است حمایت نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شین اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در پیامی در توئیتر اعلام کرد دانا بوئنته فرماندار منطقه شرقی ویرجینیا جانشین سالی ییتس خواهد شد. کاخ سفید پیشتر تعبیر و تفسرهای انتقادی را در این زمینه رد و تاکید کرده بود ترامپ در حدود اختیارات ریاست جمهوری خود عمل کرده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (8 بهمن ماه 1395) فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد.

طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها