آیین یوم الله 12 بهمن همزمان با ورود تاریخی امام (ره)

آیین یوم الله 12 بهمن همزمان با ورود تاریخی امام (ره)
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 08:53

مراسم رسمی یوم‌الله 12 بهمن و جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح امروز (سه شنبه) 12 بهمن آغاز می شود.

العالم ـ ایران
 مراسم یوم الله 12 بهمن و جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) از ساعت 9 و 33 دقیقه صبح امروز (دوشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و مسئولان لشکری و کشوری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

بانگ تکبیر در ساعت 9 و 33 دقیقه، اجرای سرود همگانی دانش آموزان، همخوانی، سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی و قرائت پیام خانواده معظم شهیدان به محضر امام و امت امام از برنامه های این روز اعلام شده است.

همچنین برنامه هایی در مکان جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س)،‌ فرودگاه  مهرآباد، رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام خمینی (ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س)، گلباران هوایی مسیر حرکت امام خمینی(رحمةالله علیه) اجرا می شود.

نواخته شدن ناقوس کلیساها، زنگ مدارس و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری ، ورزشی و  بصیرت افزایی در مساجد و بقاع متبرکه،حوزه های علمیه و دانشگاه ها، مدارس ، ویزیت رایگان بیماران نیز از دیگر  برنامه های دهه فجر امسال است.

مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها نیز عصر روز پنجشنبه 15 بهمن در بیش از 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور و همزمان در بهشت زهرا (س) و 380 گلزار شهدا در استان تهران (امامزادگان، مزار شهدای گمنام در مراکز مختلف) با حضور مسئولان و اقشار مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

مراسم میهمانی لاله ها با هماهنگی کمیته اقلیت های دینی هر ساله در مزار شهدای یکی از اقلیت ها برگزار می شود که امسال این مراسم بر سر مزار شهدای کلیمیان واقع در (گورستان بهشتیه)میدان خراسان، خیابان خاوران، جنب فرهنگسرای خاوران و رأس ساعت 2 بعد از ظهر برگزار و قبور مطهر این شهدا عطرافشانی و گلریزان خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها