آیا حیدر عبادی یک خلیج عراقی را به کویت بخشید؟

آیا حیدر عبادی یک خلیج عراقی را به کویت بخشید؟
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 00:53

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، تأکید کرد توافقنامه ای که با موضوع خور عبد الله (خلیج بصره) با کویت منعقد شده دربارۀ دریانوردی بوده و به ترسیم مرز ارتباطی ندارد.

عراق العالم
 

به گزارش پایگاه السومریۀ عراق، عبادی ضمن تأکید بر اینکه توافق خور عبد الله دربارۀ ترسیم حدود نیست، افزود که برخی با هدف باج گیری در حال جوسازی دربارۀ این توافق هستند.

عبادی در نشستی رسانه ای گفت: « توافقنامه ای که با موضوع خور عبد الله (خلیج بصره) با کویت منعقد شده دربارۀ دریانوردی است نه ترسیم مرزها. اما برخی برای تحت تاثیر قرار دادن پیروزی های ما در شرق موصل یا باج خواهی در حال جنجال آفرینی دربارۀ موضوع هستند».

عبادی، همچنین، تأکید کرد که هیأت وزیران تاکنون موضوع خور عبد الله را بررسی نکرده و تصمیمی دربارۀ آن نگرفته است بلکه تنها گزارشی دربارۀ آن به هیأت وزیران عرضه شده است.

از سوی دیگر، در حالی که برخی رسانه ها و سیاسیون عراق مدعی شده بودند که عراق از حقوق خود در خور عبد الله دست کشیده است، کاظم فنجان حمامی، وزیر حمل و نقل عراق، این ادعاها را تکذیب کرد.

عالیه نصیف، نمایندۀ جبهۀ اصلاح در مجلس عراق، روز چهارشنبه ضمن انتقاد شدید از هیأت وزیران به دلیل تصویب واگذاری کانال خور عبد الله به کویت، آن را «خیانت به عراق» نامیده بود.

پربیننده ترین خبرها