سرمایه دار ژاپنی: سیاست های مهاجرتی ترامپ تاسف بار است

سرمایه دار ژاپنی: سیاست های مهاجرتی ترامپ تاسف بار است
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 05:52

صاحب بزرگترین شرکت فروشگاهی آنلاین ژاپن که خود به آمریکا مهاجرت کرده است، سیاست های ممنوعیتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای مسلمانان و مهاجران تاسف بار توصیف کرد.

العالم - آمریکا

"هیروشی میکیتانی" رئیس شرکت "راکوتن" ژاپن این مطلب را در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ در توئیت خود نوشت و تاکید کرد: آنچه شاهد رخ دادن آن در آمریکا هستیم یک رویداد غم انگیز است.

وی تصریح کرد که هیچکس و هیچ کشوری حق ندارد مردم را به دلیل مذهب و ملیت آنها مورد اهانت و تبعیض قرار دهد.

او بخصوص حکم ترامپ علیه مسلمانان را مورد انتقاد قرارداده و تاکید کرده است شرکت وی همه گونه حمایتی را از کارکنان مسلمان خود و همه ملیت های دیگر و افراد مهاجر انجام خواهد داد.

واکنش این ژاپنی مقیم آمریکا و صاحب بزرگترین شرکت فروشگاهی آنلاین در حالی مطرح می شود که تارنمای "ژاپن تایمز" نیز روز چهارشنبه با انتشار مطلبی، تلویحا از اینکه شینزو آبه نخست وزیر و دیگر دولتمردان این کشور احکام اخیر ترامپ را محکوم نکرده اند، عملکرد آنان را مورد انتقاد قرار داد و دولت توکیو را به مماشات با رئیس جمهوری جدید آمریکا متهم کرد.

رسانه ژاپنی نوشت: بسیار تعجب برانگیز است در شرایطی که در سراسر دنیا از دستورهای ترامپ انتقاد شده، ‌نخست وزیر و دیگر دولتمردان ژاپنی اظهار نظری علیه آن نکرده اند.

یوشیهدا سوگا سخنگوی دولت ژاپن این احکام را جزو سیاست های داخلی آمریکا دانسته اما گفته است که مساله مهاجرت و یا تروریسم موضوعاتی است که کل کشورهای دنیا باید برای حل و فصل آنها همکاری کنند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم در مجلس این کشور گفت که ما در موقعیتی نیستیم که در این باره اظهار نظر کنیم اما مهم است تاکید شود که مساله مهاجرت باید از سوی جامعه بین المللی مورد توجه قرار گرفته و به آن رسیدگی شود.

وزارت ترابری ژاپن نیز در بیانیه ای آورده است، این کشور هیچ اقدامی علیه اتباع هفت کشور مسلمانی که بخواهند به آمریکا بروند انجام نمی دهد زیرا در قوانین ژاپن ماده ای برای جلوگیری از سفر مسافران خارجی به آمریکا وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها