رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا:

تصمیم ترامپ باعث تقویت "داعش" می شود

تصمیم ترامپ باعث تقویت
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 10:53

رئیس سابق سازمان سیا به رسانه ها گفت که گروه تروریستی داعش ممکن است از طرح ممنوعیت جنجالی دونالد ترامپ، در مورد کشورهای اسلامی بهره برداری کند.

العالم - آمریکا

به گزارش سایت "رأی الیوم" "لیون پانه تا" گفت که گروه های تروریستی می توانند از طریق رسانه های وابسته به خود از رویکردهای اخیر ترامپ، بهره برداری کنند.
این ژنرال آمریکایی با تشریح فنی تبعات و پیامدهای طرح اخیر ترامپ تصریح کرد که این طرح بهانه های لازم را برای گروه عضوگیری، در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می دهد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان تأکید کرد که طرح ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا ابدا کمکی به کاهش احتمال وقوع حمله های تروریستی در آمریکا نمی کند و حتی می تواند باعث افزایش آن شود.
پانیتا گفت: "به این ترتیب داعش خواهد گفت که غرب با اسلام سر جنگ دارد نه فقط افراطی ها". وی خاطرنشان کرد که هر از گاهی ورود برخی اشخاص از برخی کشورهای اسلامی بزرگ و مهم به آمریکا ممنوع می شده است اما این بار تردید ندارم که این طرح ممنوعیت، کل اتباع یک دین را هدف قرار داده است.
شایان ذکر است که عنوان طرح ترامپ، "حفاظت از ملت آمریکا در برابر ورود تروریست های بیگانه به این کشور است".
در این طرح تصریح شده است که شهروندان عراق، سوریه، سودان، لیبی، یمن، سومالی و ایران به مدت 90 روز حق ورود به خاک آمریکا را ندارند.
با این که این طرح به شدت جنجال آفرین شده است اما ترامپ، همچنان بر اجرای آن اصرار دارد و برخی کارمندان عالی رتبه را هم به علت اعتراض به این طرح برکنار کرده است.

* آلبرایت: ترامپ تصمیم های خود را بر اساس اطلاعات افراد ناآگاه گرفته
"مادلین آلبرایت"، نیز که از سال 1997 تا 2001 وزیر خارجه آمریکا بود این طرح را برای آمریکا بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت که برخی نیروهای امریکایی هم اکنون در عراق هستند و با وجود این طرح، ما باید نگران وضعیت و نوع رفتار با آنها باشیم. این طرح جنجال شدیدی را در سطح بین الملل به پا کرده است؛ وی خاطرنشان کرد که این تصمیم بدون در نظر گرفتن حقایق گرفته شده و بسیار بد و نابجاست.
وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت متهم کردن کلیت یک دین، باعث خشم و نارضایتی می شود درست است که جهان با خطر مواجه است اما این خطر از ناحیه این هفت کشور نیست؛ در این باره چندین سوال بی جواب وجود دارد و دولت آمریکا تصمیم های خود را بر اساس اطلاعات افراد ناآگاه گرفته است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها