افزایش بهای نفت درپی پایبندی اوپک و روسیه به تعهدات

افزایش بهای نفت درپی پایبندی اوپک و روسیه به تعهدات
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 14:21

بهای جهانی نفت امروز سیری صعودی را پشت سر می‌گذارد.

العالم

به نقل از رویترز؛ امروز بهای جهانی نفت در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص پایبندی اوپک و روسیه به توافق کاهش تولیدات، افزایش یافت و از مرز 55 دلار فاصله گرفت. البته انتشار گزارش دیگری در خصوص افزایش ذخایر نفت آمریکا، مانع اوج‌گیری بیشتر بهای طلای سیاه شد.
بر اساس اطلاعاتی که امروز در اختیار رویترز قرار گرفت، روسیه تولید نفت خود را در ماه ژانویه روزانه حدود 100 هزار بشکه کاهش داد. روز گذشته نیز ارزیابی رویترز نشان داد اعضای اوپک تا حدود زیادی به تعهد خود برای کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولیداتشان در 6 ماه نخست امسال پایبند بوده اند.
امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 25 سنت افزایش به 55 دلار و 83 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 26 سنت افزایش، 53 دلار و 7 سنت معامله شد.
از سوی دیگر، افزایش 5.8 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا – بر اساس گزارش روز سه‌شنبه «مؤسسه نفت آمریکا» -- مانع از آن شد که اقدام هماهنگ اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاستن از تولیدات، بهای جهانی طلای سیاه را بیش از پیش افزایش دهد. گزارش رسمی دولت آمریکا در خصوص ذخایر نفت این کشور امروز منتشر می‌شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در این گزارش، افزایش ذخایر نفت آمریکا 3.3 میلیون بشکه قید شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها