العالم - گوناگون
به نقل از «پرس آسوشییشن»؛ گوگل توانست در گزارش سالانه مؤسسه «گلوبال 500» با پشت سر گذاشتن اپل، در صدر جدول ارزشمندترین برندهای جهان قرار گیرد. این عنوان در 5 سال اخیر در اختیار شرکت اپل بود.
بر اساس این گزارش، ارزش برند اپل در سال 2016 با 27 درصد کاهش به 107.1 میلیارد دلار رسید. در مقابل، ارزش برند گوگل در سال 2016 با 24 درصد افزایش به 109.5 میلیارد دلار بالغ شد.
همچنین شرکت «لگو» در جدول پرقدرتترین برندهای جهان در سال 2016 جای شرکت «دیزنی» را گرفت و به عنوان نخست دست یافت.
این گزارش میافزاید گوگل در کسب و کار اصلی خود، جستجو، همچنان تا حدود زیادی بیرقیب است و درآمد آن نیز از محل تبلیغات و آگهیها در سال 2016 20 درصد افزایش یافت. تنظیمکنندگان این گزارش معتقدند شرکت اپل دیگر از پیشتازی چشمگیری در حوزه فناوری برخوردار نیست و به نظر میرسد برند اپل به نقطه اشباع رسیده است.
این در حالی است که حرکت در مسیر تبدیل شدن به جامعهای بدون پول نقد، ارزش برند 2 شرکت «ویزا» و «مسترکارت» را در سال 2016 به ترتیب 81 و 58 درصد افزایش داد.