رویترز: صادرات نفت ایران به هند رکورد زد

رویترز: صادرات نفت ایران به هند رکورد زد
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 15:09

صادرات نفت ایران به هند در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۴۷۰ هزار بشکه در روز رسید که یک رکورد جدید در دوره پساتحریم محسوب می شود.

العالم-ایران
به گزارش  رویترز، به دنبال رفع برخی از تحریم ها از ایران، فرصت مناسبی برای پالایشگاه های هندی بوجود آمده تا از سرگیری خرید نفت خام از جمهوری اسلامی ایران را در برنامه خود قرار دهند. 

در همین حال بر اساس اطلاعات خدمات ردیابی محموله های کشتی، در سال ۲۰۱۶ میلادی صادرات نفت ایران به هند با رفع تحریم ها به طرز قابل توجهی افزایش یافت و به ۴۷۳ هزار بشکه در روز رسید؛ این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز ثبت شده است.

همچنین صادرات نفت ایران به هند در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با رسیدن به ۵۴۶ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز حاکی از رشد معنی دار است؛ این درحالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز گزارش شده است.

بر همین اساس، ایران بعنوان چهارمین تامین کننده برزگ نفت خام هند بین ماه های آوریل تا ژوئن در سال ۲۰۱۶ میلادی شناخته می شود.

البته هند در حال حاضر سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و واردات نفت خام این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴.۳ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با سال قبل از آن ۷.۴ درصد رشد نشان می دهد. 

هچنین پیش بینی می شود، مصرف نفت هند در سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته باشد.

منبع:مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها