پل‌های ویران شده و معمای نبرد در غرب موصل (تصاویر)

پل‌های ویران شده و معمای نبرد در غرب موصل (تصاویر)
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 17:56

حملات هوایی پیشین ائتلاف آمریکا که به ویرانی پل‌های موصل منجر شد، پیشروی نیروهای عراقی در جنگ با تروریست های داعش را با مشکل مواجه کرده است.

العالم عراق
پل های ویران شده موصل در حملات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی، بر روی رود پرآب دجله قرار داشت و بخش شرقی و غربی موصل را به هم متصل می کرد.
به نوشته اسکای نیوز، شهر موصل اینک به کانون درگیری های میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش تبدیل شده است اما ویرانی پل‌هایی که شرق و غرب این شهر را به هم متصل می کرد، باعث شده است که نیروهای عراقی برای پیشروی در این منطقه با معضلی جدی مواجه شوند.
ائتلاف آمریکایی در جریان درگیری های ساحل شرقی شهر موصل، برای قطع امدادرسانی داعش به تروریست های این گروهک، 5 پل را که غرب و شرق دجله را به هم متصل می کردند، ویران کرد.
براساس تحلیل مرکز اطلاعاتی و امنیتی "استراتفور" آمریکا، این اقدام در عمل به محاصره و تضعیف تروریست‌ها در شرق رود دجله منجر شد و به دنبال آن نیروهای عراقی توانستند به طور کامل بر شرق رود دجله مسلط شوند.

این درحالی است که براساس شواهد و قرائن موجود این تاکتیک آمریکایی‌‎ها اینک به مانعی در برابر نیروهای عراقی تبدیل شده و آنها برای رسیدن به ساحل غربی رود دجله با مشکل مواجه شده اند؛ زیرا تروریست‌های داعش اقدام به ویرانی سایر پل ها در این منطقه کرده اند.

از سوی دیگر تروریست های داعش با استقرار در  ساحل غربی رود دجله، به صورت روزمره ساحل شرقی این رود را هدف حملات خمپاره‌ای قرار می دهند تا هرگونه عملیات برای مرمت و بازسازی این پل ها را ناکام گذارند.
همچنین تروریست های داعش از این فرصت برای حفر خندق و ایجاد استحکامات مرتفع استفاده کرده اند؛ امری که عبور از رود دجله را به یک ماجراجویی و ریسک خطرناک تبدیل کرده است.

 

 

 

 


213

پربیننده ترین خبرها