ویدیو؛ حجاب زنان نیویورک در روز جهانی حجاب!

پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 20:33

ایده برپایی "روز جهانی حجاب" بر این پایه استوار است که از زنان غیرمسلمان دعوت شود تا به منظور همراهی با زنان مسلمان در جوامع غربی، یک روز روسری پوشیدن را تجربه کنند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زنان محجبه از ملیتهای مختلف برای گرامیداشت روز جهانی حجاب در میدانی در شهر نیویورک گردهم آمدند. شرکت کنندگان بر ادامه مبارزه علیه هرگونه تصمیمات ظالمانه علیه آزادی ها و باورهای آنها تاکید کردند. زنان غیرمحجبه نیز با پوشیدن روسری به مدت یک روز، با زنان محجبه اعلام همبستگی کردند.

گرامیداشت روز جهانی حجاب در حالی صورت می گیرد که موجی از نژادپرستی و نفرت پراکنی سرتاسر جهان غرب علیه اسلام و مسلمانان را فراگرفته است؛ این نگاه نژادپرستانه با تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممانعت از ورود مسلمانان هفت کشور اسلامی به آمریکا تشدید شد.

شورای شهر نیویورک با اشاره به موج تعصب که بر انتخابات اخیر آمریکا سایه افکند، وعده داد تا از مسلمانان به ویژه زنان محجبه دفاع کند.

ملیسا مارک ویورتو سخنگوی شورای شهر نیویورک گفت: شاهد افزایش میزان جنایتهای ناشی از نفرت پراکنی علیه زنان و ائمه و مساجد هستیم و اینک با سیاست منع مهاجرت مسلمانان روبرو شدیم. شورای شهر نیویورک ساکت نخواهد ماند و اجازه نمی دهد که شما در معرض حمله قرار بگیرید.

روز جهانی حجاب برای نخستین بار در سال 2013 با درخواست یک زن مسلمان ساکن نیویورک به نام نظمه خان و به منظور تغییر نگاه نژادپرستانۀ برخی افراد راه اندازی شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها