حکمتیار از لیست تحریمهای شورای امنیت خارج شد

حکمتیار از لیست تحریمهای شورای امنیت خارج شد
شنبه 16 بهمن 1395 - 14:23

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های اعمال شده علیه رهبر حزب اسلامی افغانستان را در راستای تحقق صلح کامل و فراگیر در این کشور، لغو کرد.

به نقل از رویترز; شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تحریم های اعمال شده علیه گلبدین حکمتیار، سیاستمدار افغان را کاهش داد تا بدین وسیله راه را برای بازگشت وی به افغانستان هموار کند.

دولت افغانستان درماه سپتامبر، این اقدام را به عنوان بخشی از یک قرارداد صلح با حکمتیار و گروه شبه نظامی وی، حزب اسلامی، درخواست  کرد.

این قرارداد به دلیل امتیازاتی که به  حکمتیار و بسیاری از جنگ‌جویان اعطا کرده است،  از سوی برخی از گروههای افغان و گروههای حقوق بشری مورد انتقاد قرارگرفت.

حکمتیار در حالیکه تنها نقشی کوچک دردرگیری شورشیان در افغانستان بازی می کند، یکی از چهره های بزرگ در طول جنگ خونین داخلی در دهه 1990بود، او متهم شده بود موشکهایی را به سمت کابل پرتاب کرده است.

با حذف نام حکمتیار از لیست افراد تحریم شده برای رابطه با القاعده، گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های شبه نظامی، سازمان ملل متحد دارایی های او را باز می‌گرداند و ممنوعیت سفر و تحریم تسلیحاتی علیه او را لغو می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها