درخواست ترزا می از سران اروپا: درباره ترامپ صبور باشید

درخواست ترزا می از سران اروپا: درباره ترامپ صبور باشید
شنبه 16 بهمن 1395 - 15:03

نخست وزیر انگلیس که به همراه رؤسای اتحادیه اروپا در مالت به سر می برد از هم‌پیمان جدیدش ترامپ دفاع کرد.

العالم - اروپا

 به نقل از آسوشیتد پرس؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس از همتایانش در اتحادیه اروپا خواست در خصوص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صبر پیشه کنند. این درحالی است که سران اتحادیه اروپا نسبت به اقدامات و تصمیمات ترامپ ابراز نگرانی کرده اند.
نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه پایبندی ترامپ به «پیمان ناتو» را تضمین کرده است، از تصمیم خود مبنی بر داشتن روابط نزدیک با دولت ترامپ دفاع کرد. اما سران اتحادیه اروپا که در شهر «والتا» پایتخت کشور مالت دور هم آمده اند هشدار دادند اجازه نخواهند داد ترامپ ارزشهای آنها را «پایمال» کند و نقش ترزا می بعنوان "پلی" میان آمریکا و اتحادیه اروپا را کم ارزش دانستند.
ترزا می که در بین سران جهان نخستین فردی است که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ با وی دیدار کرده است، سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را در خصوص سفرش به آمریکا و دیدار با ترامپ مطلع کرد و از آنها خواست "با صبوری و بطور سازنده" با دولت جدید آمریکا برخورد کنند.
به گفته یک مقام آگاه، نخست وزیر انگلیس آمریکا را "دوست و همپیمان" خواند و گفت " رفتار دوستانه و صبورانه "باعث شده که شاهد طولانیترین دوره صلح در این قاره باشیم."

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها