ترامپ جنگ جدیدی را رقم می زند

شنبه 16 بهمن 1395 - 15:11

برخی از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی کشورهای عربی، تصمیم اخیر رئیس جمهوری امریکا را نژاد پرستانه توصیف کردند.

العالم ـ بیروت
این افراد تصمیم اخیردونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر جلوگیری از سفر  شهروندان هفت کشور به امریکا را نژادپرستانه توصیف کردند که شأن  انسانی را هدف قرار داده است.
آنها افزودند:ترامپ ،جنگ جدیدی را برای آمریکا رقم می زند و این تصمیم ادامه سیاست دولت پیشین آمریکا مبنی بر ادامه دشمنی غیر انسانی است.
شیخ "  نمر زغموت" عضو شورای علمای فلسطین گفت: این تصمیم نه برای  ترامپ و نه افراد پیش از وی و افرادی که پس از وی می آیند، جدید نیست و نظام طاغوتی آمریکا؛ دشمن انسانیت باقی خواهد ماند.

شیخ "کامل عباس" یکی از روحانیون فلسطین نیز گفت: رئیس جمهوری جدید امریکا نیاز به بازنگری در مفاهیم دارد زیرا اصلا از درایت و مدیریت و انسانیت هیچ بویی نبرده  و این سیاست کینه توزانه در تضاد با انسانیت است.

"احمد جاسم " رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ترامپ خواست و اراده چندین ساله امریکا را اجرا می کند که البته جدید نیست ،اما نشان دادن روح  نژادپرستانه به این روش مستقیم و شفاف در نوع خود جدید است.
مسئولان پیشین نیز این سیاستها را اجرا می کردند اما نه با این صراحت .

"معن جربا " وکیل مدافع و سیاستمدار سعودی  نیز گفت: ترامپ با تصمیمات جدید خود چهره واقعی آمریکا را نشان می دهد و هم اکنون ذات واقعی خود را نشان داده است.

"نضال عمار " دبیر اتحادیه دانشجویان عرب نیز تصمیم ترامپ را تصمیمی نزادپرستانه و هدف از آن را اعمال فشار و خدشه دار کردن شأن انسانیت انسانها دانست .

"حسن جونی " استاد حقوق بین الملل نیز گفت : این تصمیمات و اعلان جنگ علیه هر کشور دیگری به نفع مردم آمریکا نیست،  ترامپ درصدد این است که مردم امریکا را به جنگ جدیدی فرا بخواند و آنان را گرفتار کند.

"ابراهیم المدهون " یکی از مخالفان دولت  بحرین نیز این تصمیم نژادپرستانه تراممپ را خطرناک توصیف کرد و گفت : کشورهای اعلام شده محور مقاومت هستند و منظور وی ایران ، سوریه و محور مقاومت بوده است.
"لیندا طبوش" مشاور رسانه ای و تربیتی نیز گفت : بدون شک سیاست ترامپ و امریکا ادامه سیاست های  دولت های پیشین است و هر دو سیاست بیانگر حمایت از یک واقعیت یعنی همان تروریسم است .
217
 

پربیننده ترین خبرها