آمادگی فرانسه برای دادن پناهندگی به دانشمندان آمریکایی

آمادگی فرانسه برای دادن پناهندگی به دانشمندان آمریکایی
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 11:35

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دانشمندان، دانشگاهیان و سرمایه گذاران آمریکایی مخالف با سیاست های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به فرانسه دعوت کرد.

العالم - اروپا

"امانوئل ماکرون"، وزیر اقتصاد سابق (39 ساله) فرانسه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دانشمندانی را که در زمینه تغییرات آب و هوا و انرژی تجدید پذیر یا بهداشت فعالیت می کنند و اکنون ساکن ایالات متحده و نگران اوضاع سیاسی جدید این کشور هستند به فرانسه دعوت کرد.
ماکرون اظهار داشت: "به همه دانشمندان مبتکر و برجسته ای که در آمریکا زندگی می کنند می گویم که از ماه می آینده، فرانسه وطن جدید شماست."
شبکه اجتماعی "تویتر" به تازگی شاهد هجوم انبوه کاربرانی از میان کارکنان بیش از 12 دستگاه دولتی آمریکاست که درباره تلاش های ترامپ برای محدود کردن تحقیقات مربوط به تغییرات آب و هوا و دیگر دانش ها ابراز نگرانی کرده اند.
ماکرون بدون اشاره به اسم ترامپ در نشست انتخاباتی خود در شهر لیون واقع در جنوب شرق فرانسه، اعلام کرد که تمام دانشمندان، دانشگاهیان و نمایندگان شرکت ها در آمریکا که این روزها رو در روی ترویج جهالت و ترس هستند، می توانند به کشور خلاقیت و ابتکار – که فرانسه می کوشد سرآمد آن باشد – نقل مکان کنند.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها