فوربز:

برخورد ترکش‌های ضدایرانی ترامپ به بانک‌های چینی

برخورد ترکش‌های ضدایرانی ترامپ به بانک‌های چینی
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 12:29

وبسایت نشریه فوربز در مطلبی به احتمال تأثیر تحریم‌های ضد ایرانی دونالد ترامپ بر بانک‌های چینی پرداخت.

العالم - آمریکا

وبسایت نشریه فوربز در مطلبی نوشت: جمعه هفته گذشته دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا افراد و شرکت‌های فعال در 3 شبکه را -- که فناوری و مواد مورد نیاز موشک‌های بالستیک را در اختیار ایران قرار می‌دادند -- تحریم کرد. این اقدامات تا حدودی در واکنش به آزمایش موشک بالستیک 29 ژانویه ایران در دستور کار قرار گرفته‌اند.
یکی از این 3 شبکه که ریاست آن را یک بازرگان ایرانی بر عهده دارد، افراد چینی و شرکت‌هایشان را در بر می‌گیرد. بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها بر ضد ایران است. به نظر می‌رسد این اقدامات، بانک‌های چینی را تحت تأثیر قرار دهد.
بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شبکه از سال 2013 با 3 دلال چینی تعاملاتی داشته است.
در ادامه مطلب فوربز آمده است: این تحریم‌های جدید، همانند تحریم‌های قدیمی، شرکت‌های چینی کوچک را هدف گرفته اند. به ادعای فوربز، این شرکت‌ها ده‌ها سال است تجهیزات، قطعات، مواد و فناوری مورد نیاز ایران برای برنامه موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای را به این کشور می‌فروشند.
به ادعای دولت آمریکا، چین یکی از بزرگترین صادرکنندگانی است که با آگاهی قبلی، تجهیزاتی را به کشورهایی می‌فروشند که نمی‌توانند آن‌ها را به طور قانونی تهیه کنند. وزارت دادگستری آمریکا بر این باور است که تحریم شرکت‌های پایین‌رده می‌تواند حاوی پیامی برای پکن باشد.
اوباما هم مانند جرج بوش مایل نبود نهادهای مالی چین را تحریم کند. اما به نظر می‌رسد دولت ترامپ تمایل داشته باشد به جای شرکت‌های رده‌پایین چین، نهادهای مالی مهم این کشور را هدف قرار دهد تا برنامه موشک‌های بالستیک ایران متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها