المیادین: سامانه های دفاعی ایران آماده مقابله با تهدیدات

المیادین: سامانه های دفاعی ایران آماده مقابله با تهدیدات
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 18:16

المیادین نمایش سامانه های دفاع هوائی ایران را بیانگر آمادگی تهران برای مقابله با تهدیدات ارزیابی کرد.

العالم - ایران

حازم کلّاس خبرنگار شبکه المیادین در تهران خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان نظامی، اگرچه رزمایش دفاع هوائی فدائیان حریم ولایت با تشدید تهدیدات و افزایش تحریم های آمریکا علیه تهران همزمان شده است اما این رزمایش عملاً واکنشی به این مسائل به شمار نمی رود. این رزمایش در عمق بیابان های سمنان در شمال شرقی ایران و در منطقه ای به مساحت 35 هزار کیلومتر مربع برگزار می شود. برگزاری چنین رزمایشی چیزی نیست که در مدت یک شبانه روز بتوان برای آن برنامه ریزی کرد.

خبرنگار المیادین افزود: این رزمایش از چند روز پیش به صورت رسمی آغاز شد اما مرحله اصلی آن ساعاتی پس از تهدیدات دولت آمریکا آغاز شد و این مسئله فرصتی به فرماندهان نظامی داد تا پیام هایی را برای طرف های مربوطه ارسال کنند.

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب به خبرنگار این شبکه گفت: ساختار تحریم ها علیه سامانه دفاع هوائی ما به صورت کامل از بین رفته است. همه سامانه های بکار رفته در این رزمایش ساخت داخل هستند. ما از 37 سال پیش برای تقویت توان ایران تلاش می کنیم و لحظه ای در این امر سستی نکرده ایم.

خبرنگار المیادین افزود: برگزار کنندگان این رزمایش می گویند؛ اعلام آمادگی تحت شعار اراده و همت ایرانی و اقتدار انقلابی و بی اعتنائی به تهدیدها و تحریم ها هدف این رزمایش است. نمایش سامانه های (دفاع) موشکی نظیر سوم خرداد و طبس و صیاد 2 که برد آنها به 75 کیلومتر می رسد ، سامانه های راداری نظیر رادار سه بعدی غدیر که قادر است اهداف را در فاصله بیش از یک هزار کیلومتری شناسائی و تعقیب کند و رادار میانبرد مطلع الفجر و کوتاه برد کاوش نشان از آمادگی این نیروها است. این سامانه ها قادرند به یکدیگر متصل شوند و واحد یکپارچه ای تشکیل دهند و با هر گونه تلاش برای هدف قرار دادن تاسیسات حساس ایران مقابله کنند.

هادی افقهی دیپلمات سابق ایرانی در این خصوص به خبرنگار المیادین گفت: این رزمایش براساس برنامه ای زمانبندی شده برگزار می شود و ارتباطی به مسائل منطقه ای و بین المللی ندارد. در این رزمایش برای نخستین بار از موشک های ضد موشک نیز استفاده شده است.

نیروهای نظامی ایران از توانی که این کشور به دست آورده است ابراز اطمینان می کنند و بر ادامه توسعه آن تاکید دارند. نظامیان در کنار سیاستمداران ایرانی تاکید دارند که اهمیتی به تهدیدات آمریکا نمی دهند و آن را بهانه جوئی برای ایران ستیزی به شمار می آورند.

برخی از ایرانیان معتقدند که سیاست های دولت فعلی آمریکا در ادامه روند دائمی سیاست های این کشور است. برخی از ایرانیان نیز معتقدند که دولت فعلی آمریکا با اجرای این تهدیدها فاصله بسیاری دارد. اما همه آنها در رد سیاست هایی که علیه ایران و علیه امنیت ملی کشورشان است اجماع دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها