رهبر اکثریت سنای آمریکا: ترامپ از قضات انتقاد نکند

رهبر اکثریت سنای آمریکا: ترامپ از قضات انتقاد نکند
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 21:40

رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا روز یکشنبه به طور ضمنی از دونالد ترامپ به خاطر انتقاد از یک قاضی فدرال که دستور اجرائی اش را لغو کرده بود، انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی نشریه هیل روز یکشنبه در گزارشی نوشت: میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا روز یکشنبه به طور ضمنی از دونالد ترامپ به خاطر انتقاد از یک قاضی فدرال که دستور اجرائی ترامپ را لغو کرده بود انتقاد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: مک کانل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که بهتر است به طور فردی از قضات انتقاد نکند.

ترامپ پیشتر از جیمز رابرت، قاضی ناحیه غرب واشنگتن که منصوب جورج دبلیو بوش است انتقاد کرد؛ این قاضی دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران مسلمان از کشورها عراق و سوریه و سایر کشورهای مسلمان را لغو کرده بود.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشته بود: دیدگاه این به اصطلاح قاضی، که به طور اساسی اجرای قوانین (داخلی) را به خارج از کشور می برد، مضحک است و (حکم او) لغو خواهد شد.

دادگاه استیناف ناحیه نهم روز یکشنبه درخواست وزارت دادگستری برای لغو حکم این قاضی را نپذیرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مک کانل روز یکشنبه گفت، در حالی که با دولت ترامپ موافق است و از بررسی های دقیق برای منع ورود افراد مظنون به تروریسم به کشور حمایت می کند، اما میان بررسی صحیح و مداخله در امر مسافرت یا گرفتن تست مذهبی از مسافران مرز مشخصی وجود دارد. وی افزود: ما باید از این نوع اقدامات اجتناب کنیم.

رهبر اکثریت نمایندگان سنای آمریکا در ادامه در خصوص کنار گذاشتن متحدانی که با نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سایر کشورها همکاری کرده اند هشدار داد. وی افزود: ما باید در مورد  این مسئله مراقب باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها