ترامپ از اعتراض نمایندگان انگلیس در سفر به لندن می ترسد

ترامپ از اعتراض نمایندگان انگلیس در سفر به لندن می ترسد
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 21:46

رئیس جمهور آمریکا از ترس اعتراض نمایندگان پارلمان انگلیس احتمالا در پارلمان این کشور سخنرانی نخواهد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش گاردین، رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به انگلیس به دنبال نطق نیست. مقامات انگلیس معتقدند دونالد ترامپ می خواهد سفر با شکوهی داشته باشد اما نمی خواهد با خطر تحریم احتمالی نمایندگان(جلوگیری از نطق او در پارلمان) روبرو شود. مقامات دولتی که در حال برنامه ریزی سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس هستند، معتقدند وی علاقه ای برای سخنرانی در جمع نمایندگان ندارد و به جای آن می خواهد بر روی مراسم باشکوه دیدار با سران خارجی متمرکز باشد. منابع خبری به گاردین گفتند تیم رئیس جمهور آمریکا هیچ علاقه ای را برای سخنرانی در پارلمان ابراز نکرده است.

گاردین افزود: دولت انگلیس نیز در دعوت از وی برای سخنرانی در پارلمان محتاط است، زیرا این احتمال وجود دارد که نمایندگان نطق وی را تحریم کنند و سالن  پارلمان را نیمه خالی گذارند و تظاهرات در بیرون از پارلمان موجب برهم خوردن هر نوع سخنرانی شود.

این منبع با یادآوری این مطلب که رونالد ریگان و جورج دابلیو بوش در جریان سفر رسمی به انگلیس در پارلمان سخنرانی نکردند، گفت: نشانه ها حاکی از این است که وی می خواهد دیدارهای پرسروصدایی  با خانواده سلطنتی داشته باشد. پیش بینی شده است که تمرکز بر روی رژه و نمایش نظامی باشد.

دعوت غیر رسمی ترزا می از ترامپ موجب واکنش های شدیدی در انگلیس شد و بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن با امضاء طوماری از دولت خواستند این سفر را لغو کند. این در حالی است که طومار جداگانه در حمایت از سفر ترامپ به انگلیس فقط سیصد هزار امضاء داشته است.

اکنون گزارش ها حاکی از آن است که جان برکاو رئیس مجلس عوام از احتمال سخنرانی وی ابراز نگرانی کرده است. منبع دولتی گفته است ترامپ نمی خواهد با خطر یاس روبرو شود بلکه می خواهد تصاویری که در آمریکا پخش می شود به جای تظاهرات و تحریم، نشست های با رجال باشد. گفته می شود رئیس جمهور آمریکا قرار است از موزه جنگ انگلیس به همراه مقامات ارشد دولتی نظیر بوریس جانسون دیدن کند و پیش بینی شده است که وی با ملکه نیز بازی گلف داشته باشد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، گاردین خاطرنشان کرد: اما درباره دیدار وی با شاهزاده چارلز نگرانی هایی وجود دارد زیرا وی(چارلز) ممکن است نگرانی های خود را درباره موضع ترامپ در قبال تغییر شرایط آب و هوایی مطرح کند.

گروهی از زنان ارشد در حزب کارگر نیز وعده دادند اگر ترامپ جهت سخنرانی برای نمایندگان دعوت شود، تجمع ضد وی برگزار خواهند کرد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها