افزایش بهای نفت در پی تشدید تحریم‌های ایران

افزایش بهای نفت در پی تشدید تحریم‌های ایران
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 08:12

نگرانی از تأثیر تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا بر عرضه نفت خام، بهای جهانی طلای سیاه را افزایش داد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه در پی تشدید نگرانی‌ها در خصوص تأثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر عرضه طلای سیاه افزایش یافت. اما بروز نشانه‌هایی در خصوص افزایش تولید نفت شیل در آمریکا مانع اوج‌گیری بیشتر بهای نفت شد.
امروز صبح بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 10 سنت افزایش به 56 دلار و 91 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 8 سنت افزایش، 53 دلار و 91 سنت معامله شد.
معامله‌گران معتقدند تشدید تحریم‌های آمریکا می‌تواند زمینه را برای کاهش مجدد تولید و عرضه نفت خام ایران فراهم کند. تهران در سال 2016 توانست با لغو تدریجی تحریم‌ها، سهم خود را از بازار به ارقام پیش از آغاز تحریم‌ها بازگرداند. از سوی دیگر، اضافه شدن 17 سکوی نفتی به ظرفیت تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم فوریه سبب شد افزایش بهای جهانی طلای سیاه پایین‌تر از سطح انتظار باشد.
این در حالی است که صبح روز دوشنبه در پی ادامه نزول ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر، بهای جهانی طلا افزایش یافت. هر انس طلا هم‌اکنون با 0.2 درصد افزایش، 1222 دلار و 30 سنت معامله می‌شود. ارزش دلار در برابر مجموعه‌ای از ارزهای معتبر در ساعات اخیر 0.2 درصد کاهش یافته است.

پربیننده ترین خبرها