اردن، اختلاسگر عراقی را به عراق تحویل نداد!

اردن، اختلاسگر عراقی را به عراق تحویل نداد!
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 12:02

اردن، شخصی که به اختلاس یک میلیارد دلار از وزارت دفاع عراق متهم است را به جای تحویل دادن به عراق، به پلیس بین الملل (اینترپل) تحویل داد.

العالم عراق

در حالی که عراق، بازداشت "زیاد طارق عبدالله قطان" را از اردن درخواست کرده بود، اردن، این شخص را پس از بازداشت در فرودگاه بین المللی "الملکه علیاء"، به پلیس بین الملل تحویل داد.

منابع آگاه اردنی به روزنامه "عکاظ" گفتند: زیاد طارق عبدالله قطان، به درخواست اینترپل، صورت گرفت به همین سبب اردن، او را به اینترپل تحویل خواهد داد، نه به عراق.

این شخص، هفتۀ گذشته توسط دولت اردن بازداشت شد. او در وزارت دفاع عراق، پست های متعددی به عهده داشت که از میان آن ها می توان به معاون سرپرست سابق وزارت دفاع اشاره کرد.

منابع آگاه اردنی، توضیح دادند که عراق، دستور بازداشت این شخص را به دادستانی کل داد و دادستانی کل نیز به نوبۀ خود، این درخواست را به ریاست پلیس عربی و بین المللی ابلاغ کرد و دولت اردن، بنابه درخواست مطرح شده در اینترپل او را بازداشت کرد.

بر اساس اعلام کمیتۀ پاکدستی عراق که نهاد رسیدگی به فساد در ادارات این کشور است؛ القطان از 28 ژوئن 2004 تا سوم ژوئن 2005 عهده دار پست های متعددی در وزارت دفاعِ دولت انتقالی بود که از میان آن ها می توان به معاون سرپرست وزارت و مدیرکل ادارۀ خرید سلاح و تجهیزات اشاره کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها