برگزاری نشست بین‌المللی امنیت هسته‌ای در هند

برگزاری نشست بین‌المللی امنیت هسته‌ای در هند
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 12:55

وزارت امور خارجه هند با همکاری سازمان انرژی اتمی این کشور نشست بین‌المللی با موضوع امنیت هسته ای با هدف بررسی خطرات استفاده های تروریستی از مواد هسته ای برگزار می کند.

العالم-آسیا
به گزارش  پایگاه خبری ایندین اکسپرس، با توجه به اینکه احتمال استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و مواد هسته ای توسط تروریست ها، دیگر یک تهدید تئوریک به شمار نمی آید، هند میزبان یک نشست بین المللی  مهم با موضوع امنیت هسته ای خواهد بود که قرار است اواخر هفته جاری برگزار شود.

وزارت امور خارجه هند با همکاری سازمان انرژی اتمی میزبان نشست گروهی اجرا و ارزیابی طرح جهانی مبارزه با تروریسم هسته ای خواهد بود که از 8 تا 10 فوریه برگزار می شود و حدود 150 هیات از بیش از 100 کشور در آن حضور خواهند داشت.

وزارت امور خارجه هند ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: برگزاری این نشست که در پی اعلام نارندرا مودی نخست وزیر هند در نشست امنیت هسته ای سال گذشته انجام می شود، نشان دهنده تعهد هند به عدم اشاعه هسته ای جهانی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و بخشی از تلاش های این کشور برای همکاری با جامعه بین الملل در خصوص مسائل مربوط به امنیت هسته ای است.

وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: زیر پا گذاشتن امنیت هسته ای می تواند به پیامدهای غیر قابل تصوری منجر شود و چنین اتفاقی تاثیراتی جهانی خواهد داشت. بنابراین، ضروری است که تلاش های بین المللی  برای مقابله با این تهدیدات افزایش یابد. این نشست مهم و به موقع است و هوشیاری ما را نسبت به مساله افزایش خواهد داد.

نشست گروهی اجرا و ارزیابی طرح جهانی مبارزه با تروریسم در سال 2006 با همکاری مشترک فدراسیون روسیه و آمریکا برگزار شد و در طول 10 سال گذشته در مسیر رشد و توسعه خود 86 کشور را جذب کرده و توانسته است فعالیت های چند جانبه متعددی را در راستای حمایت و تقویت بیانیه خود انجام دهد.

منبع:ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها