آمار سرکرده القاعده از تلفات آمریکا در یمن

آمار سرکرده القاعده از تلفات آمریکا در یمن
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 13:30

سرکرده گروه تروریستی "القاعده در شبه جزیره عرب"، آماری را درباره تلفات عملیات نظامی اخیر آمریکا در یمن فاش کرد.

العالم - یمن

قاسم الریمی در نواری صوتی که در پایگاه "الملاحم" وابسته به گروه القاعده در شبه جزیره عرب منتشر شد، گفت: ترامپ احمق، سیلی دردناکی در اولین گام خود در یمن خورد و از تلفات گذشته آمریکایی ها در افغانستان و سومالی و یمن درس نگرفت.

وی در اشاره به عملیات هلی برد اخیر نیروهای آمریکایی با پشتیبانی هوایی در یمن تصریح کرد: در این عملیات دهها آمریکایی کشته و زخمی شدند و دو هواپیمای جنگی سرنگون شد.

الریمی گفت: وقتی آمریکایی ها عقب نشینی کردند، اجساد کشته های خود را بردند و هواپیماهای سرنگون شده خود را منهدم کردند تا اثری از آنها باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات 14 مرد و 11 زن و کودک کشته شدند.

الریمی درعین حال کشته شدن عبدالاله الذهب از سرکردگان گروه القاعده در شبه جزیره عرب در این عملیات را تکذیب کرد اما در عین حال تایید کرد که بدالرووف و سلطان الذهب دو برادرش به همراه ابوبکر البغدادی کشته شد و فرزند ابوبکر البغدادی به نام "جنین" نیز زخمی شد و سپس بر اثر شدت جراحات مُرد.

وی همچنین کشته شدن أبو برزان القيفي و پدرش، عبدالله أحمد الزوبة، أبو نوح القيفي وعمویش، حمزة السوداني، مقداد التمتي، حنين الصنعاني، أبو عبدالله الصنعاني، سيف الجوفي وأبو الليث الصنعاني را که اکثر آنها از سران القاعده بودند، تایید کرد.

الریمی گفت: اروی البغدادی همسر ابو الولید الخضرمی از جمله زنان کشته شده بود. احمد ابن عبدالاله الذهب و پسر خواهر شیخ عبدالاله الذهب و دو دختر انور العوقلی و فهد القیفی و سه فرزند ابو عبدالله الخضرمی و اسامه الشریف از اعضای القاعده کشته شدند.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها