مرکل بار دیگر نامزد صدراعظمی آلمان شد

مرکل بار دیگر نامزد صدراعظمی آلمان شد
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 19:24

اتحادیه سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی ها به عنوان حزب حاکم آلمان در یک ائتلاف قابل انتظار آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور را به عنوان نامزد خود در انتخابات آینده معرفی کردند.

العالماروپا
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد: به این ترتیب بار دیگر محافظه کاران محبوب ترین سیاستمدار آلمان در ۱۲ سال اخیر را به مقابله با مارتین شولتز، رهبر سوسیال دموکراتها می فرستند.
هفته گذشته مارتین شولتز که از ریاست پارلمان اروپا برای رقابت در انتخابات آلمان استعفا داده بود از سوی سوسیال دموکراتها به عنوان تنها نامزد رقیب در انتخابات برگزیده شد. از زمان انتخاب شولتز تا امروز تازه ترین نظر سنجی ها نشان می دهد او توانسته اختلاف با محافظه کاران را به حداقل برساند.
طبق نظرسنجی ها حزب سوسیال دموکرات ۲۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. در حالیکه حزب حاکم یعنی دموکرات مسیحی ها، همچنان با ۳۳ درصد آرا پیشتاز هستند.
رهبر پیشین پارلمان اروپا در تلاش است تا تمام حامیان سابق حزب سوسیال دموکرات را دوباره با این حزب رقیب آنگلا مرکل متحد کند.
آنگلا مرکل که اکنون ۶۲ سال دارد، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به عنوان صدر اعظم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا انتخاب شد. بر اساس نظرسنجی ها حدود ۶۰ درصد رای‌دهندگان آلمانی می‌خواهند که مرکل دوباره نامزد شود.
مرکل در دوره صدر اعظمی‌اش بحران‌های متعددی را از جمله بحران بدهی منطقه یورو در سال ۲۰۰۸ را پشت سر گذاشته است و اکنون با انتقاداتی درباره پذیرش نزدیک به یک میلیون پناهجو مواجه است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها