گاردین: مخالفت ترزا می با تشدید تحریم‌های ایران

گاردین: مخالفت ترزا می با تشدید تحریم‌های ایران
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 08:29

نخست‌وزیر انگلیس با درخواست نتانیاهو برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از گاردین؛ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با فشار همتای صهیونیست خود بنیامین نتانیاهو در خصوص بازبینی موفقیت توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران مخالفت کرد. نتانیاهو از می خواست از الگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تبعیت و تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.
می همچنین گفت فقط یک راه حل مبتنی بر دو کشور می‌تواند صلح را به خاورمیانه بیاورد. سخنگوی وی نیز گفت افزایش شهرک‌های غیرقانونی دستیابی به یک راه حل را دشوارتر کرده است.
نتانیاهو مدعی شده بود کشورهای مسئول باید در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پس از آزمایش موشک بالستیک این کشور، از الگوی ترامپ تبعیت کنند. اما می تنها به ابراز نگرانی در خصوص اقدامات ایران بسنده کرد و از نیاز به تحریم‌های جدید سخن نگفت.
نتانیاهو سعی داشت در نخستین دیدارش با ترزا می، حمایت وی را از دیدگاه خود جلب کند. نتانیاهو قرار است همین ماه با دونالد ترامپ دیدار کند؛ رخدادی که می‌تواند زوایای بیشتری از سیاست جدید دولت آمریکا را در قبال خاورمیانه آشکار کند.
سخنگوی می پس از دیدار نخست‌وزیر انگلیس با نتانیاهو گفت: «نخست‌وزیر انگلیس به وضوح مشخص کرد که ما از توافق هسته‌ای حاصل‌شده حمایت می‌کنیم. ... آنچه باید هم‌اکنون رخ دهد، اجرای دقیق (توافق) و نظارت بر آن است. ... این توافق، احتمال دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را برای بیش از یک دهه خنثی کرده است.»
وی همچنین مدعی شد: «باید در قبال الگوی فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه هوشیار باشیم.»

پربیننده ترین خبرها