اخوان المسلمین به زودی در فهرست تروریسم آمریکا

اخوان المسلمین به زودی در فهرست تروریسم آمریکا
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 10:43

فعال حقوقی مسلمان گفت اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زودی تصمیم خود دال بر اعلام جماعت اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی را ظرف چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

العالم - آمریکا
عماد الصباح به سایت "عربی 21" گفت: "این تصمیم ظرف چند ساعت یا چند روز آینده گرفته و اعلام خواهد شد."
وی افزود: "ما انتظار داشتیم این تصمیم روز جمعه گذشته گرفته شود مخصوصا که طرح آن از مدت ها پیش در کاخ سفید وجود داشت و فقط منتظر امضای ترامپ بود تا به طور رسمی اعلام شود."
الصباح خاطرنشان کرد که بسیاری از سیاستگزاران آمریکا در حال حاضر درباره اهمیت این تصمیم متقاعد شده اند.
این فعال حقوقی – که اوضاع مسلمانان در آمریکا و مهاجران و پناهجویان را پیگیری می کند - تصریح کرد که این طرح کل مسلمانان را بدون استثنا هدف قرار داده است. هدف دولتمردان آمریکایی ضربه زدن به اسلام و مسلمانان به منظور خفه کردن هر گونه صدای آزادیخواه و مدافع حقوق بشر و آزادی ست.
وی خاطرنشان کرد:" دولت ترامپ سیاست عبدالفتاح سیسی، را در برخورد با مسلمانان در پیش گرفته است. سیسی نیز هر کسی را که با کودتا مخالف بود حتی اگر قبطی بود، عضو اخوان المسلمین می دانست؛ ترامپ با اتخاذ این تصمیم، تمام مسلمانان آمریکا را تروریست می داند نه فقط اخوان المسلمین را."
الصباح تأکید کرد که هیچ گونه نهاد یا سازمان اسلامی وابسته به جماعت اخوان المسلمین در آمریکا وجود ندارد کما اینکه سازمان ها و نهادهایی که در داخل آمریکا از منافع مسلمانان این کشور حمایت می کنند هیچ گونه ارتباطی با هیچ یک از جنبشها و گروه های مشرق عربی ندارند.
وی درباره پیامدهای تصمیم ترامپ برای اخوان المسلمین گفت: " دقیقا نمی توان پیش بینی کرد که این مرد چه می خواهد بکند اما در هر حال خطر، بسیار جدی و بزرگ است؛ باید منتظر پاره ای اقدامات و تدابیر ناعادلانه علیه مسلمانان در آمریکا باشیم." وی تمام تصمیم های ترامپ را نژادپرستانه و علیه مسلمانان توصیف کرد.
وی خاطرنشان کرد که بسیاری از سازمانهای اسلامی خود را برای پیامدهای این تصمیم آماده کرده اند. آنها اقدامات و تدابیر متقابل را چه در سطوح قضایی و قانونی یا حقوقی یا رسانه ای تدارک خواهند دید.
این فعال حقوقی در ادامه گفت: "ما خود را آماده کرده ایم و چنانچه دولت آمریکا بخواهد هر یک از نهادها و سازمانهای حقوقی یا خیریه اسلامی را به تروریسم نسبت دهد، با استناد به قوانین آمریکا و دستگاه قضایی این کشور دفاع خواهیم کرد."
وی تأکید کرد که سازمان های اسلامی از راه های سیاسی شکل گرفته و تابع قوانین اجتماعی و سیاسی جامعه هستند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها