کسر بودجه و اوضاع اسفناک ارتش آمریکا

کسر بودجه و اوضاع اسفناک ارتش آمریکا
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 12:24

شماری از افسران ارشد ارتش آمریکا دیروز سه شنبه 17 بهمن ماه با تجمع در مقابل کنگره اعلام کردند که ارتش آمریکا به دلیل سالها تحمیل ریاضت مالی و دو دهه جنگ، در وضعیت اسفناکی به سر می برد.

العالم - آمریکا
منابع خبری به نقل از این افسران تأکید کردند که آنها پیش از این نیز ملاحظات خود را به اطلاع دونالد ترامپ رسانده و نظر وی را جلب کرده بودند. ترامپ به آنها وعده داده بود که پس از یک دوره کاهش بودجه ارتش در دوره ریاست جمهوری اوباما، با افزایش بودجه ارتش، آن را "بازسازی" کند.
البته ناگفته نماند که نظر مساعد ترامپ برای این منظور کافی نیست بلکه آنها باید کنگره را متقاعد کنند. چرا که شاه کلید افزایش بودجه دست کنگره است.
ژنرال "استفان ویلسون"، معاون فرمانده نیروی هوایی آمریکا طی جلسه پرسش و پاسخی که در کمیسیون نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد با اشاره به تعداد، میانگین سن و تعداد هواپیماهای قابل استفاده در نیروی هوایی آمریکا گفت که ناوگان هوایی آمریکا با 311 هزار نیرو، امروز کوچکترین، پیرترین و ناکارآمدترین نیروهای هوایی در کل تاریخ ایالات متحده است.
وی خاطرنشان کرد که خلبانان جنگنده ها و هواپیماهای جنگی آمریکا ماهانه میانگین 10 سورتی و 14 ساعت پرواز انجام می دهند که بسیار ناچیز است.
دریادار"بیل موران"، معاون فرمانده نیروی دریایی نیز گفت: "ما جنگنده های هورنت را در اختیار داریم. این جنگنده ها در اصل می بایست 6 هزار ساعت پرواز کنند اما تعداد پروازهای آنها به هشت هزار و نه هزار پرواز رسیده است."
وی افزود: "در یک روز عادی در نیروی دریایی حدود 25 تا 30 درصد از هواپیماهای ما در حال گشت زنی یا مراقبت هستند."
ژنرال "گلین والترز" معاون فرماندهی پیاده نظام نیز گفت: "ما برای حفاظت تأسیسات زیرساختی خود، به بیش از 9 میلیارد دلار بودجه نیاز داریم."

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها