روسیه: آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست

روسیه: آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 20:12

ویتالی چورکین، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، تأکید کرد که آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

العالم - ایران

چورکین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشاتودی" گفت: "از شنیدن صحبت‎های کارشناسان آمریکایی در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان که می گویند شلیک موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است، بسیار متعجب شدم."

وی افزود: "این ممنوعیت‎ها قبلا وجود داشتند اما اکنون لغو شده‎اند. اما در مورد قطعنامه‎های شورای امنیت باید بگویم که از ایران فقط خواسته شده تا موشک‎های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‎ای را آزمایش نکند. اما هیچ نوع ممنوعیتی اعمال نشده است."

چورکین گفت: "علاوه بر آن، هنوز هیچ مدرکی که نشان دهد موشک‎های بالستیکی تهران قادر به حمل کلاهک هسته‎ای باشند، وجود ندارد. علاوه بر آن باید قبل از اینکه اتهامی وارد شود، ادعا در مورد نقض قطعنامه اثبات شود."

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اضافه کرد: "برخی اظهارات طرف آمریکایی در مورد ایران، احساسی هستند که در عرصه بین‎المللی باید احساسات خود از آنچه که می‎خواهید ببینید و آنچه که حق دارید از کشور دیگر انتظار داشته باشید را از یکدیگر متمایز کنید."

همچنین روز دوشنبه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، در واکنش به صحبت‎های اخیر ترامپ در این باره گفت: "ما این ادعا در مورد ایران را رد می‎کنیم."

پربیننده ترین خبرها