روسیه: اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌بار است

روسیه: اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌بار است
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 19:28

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، تعداد شهروندان یمنی گرسنه بسیار زیاد است و میزان گرسنگی در این کشور بسیار زیاد و فاجعه‌بار شده است.

العالم - یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ماریا زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سؤال که سازمان ملل درخواست کمک به 5 میلیون نفر در یمن کرده و تقریبا دو میلیارد دلار هم ارسال کرده است. مواضع کشورهای اسلامی در یمن را چگونه بررسی می کنید و گام هایی که جامعه بین الملل برای این بحران انسانی برداشته است چیست؟ گفت: در زمینه یمن گزارش دقیقی در کنفرانس سابق دادم و ما از همه روشهای سیاسی برای تاثیر گذاشتن بر توقف بحران انسانی در یمن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما با کمیته های سازمان ملل در این زمینه نیز همکاری می کنیم. مسکو ارزیابی دقیقی از کشورهایی که عملیات نظامی در این منطقه اجرا می کنند دارد و باید اهداف اعلام شده از سوی این کشورها با واقعیت همخوانی داشته باشد.

زاخارووا ادامه داد: تعداد شهروندان یمنی گرسنه بسیار زیاد است و میزان گرسنگی در این کشور بسیار زیاد و فاجعه بار است. البته شما می توانید به گزارشهایی که در زمینه یمن در هفته گذشته منتشر کردیم مراجعه کنید.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسید: تناقض در اظهارات دولت جدید آمریکا وجود دارد. آیا نشانه های مثبتی از روابط بین دو کشور وجود دارد؟ اظهار داشت : برای افزایش همکاری ها باید طرف مقابل آماده مشارکت در این روابط باشد. ما منتظر پایان روند تشکیل دولت ترامپ هستیم . پس از آن تماسهای دیپلماتیک صورت می گیرد. پس از آن نیز همکاری فعال در زمینه های مهم خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که موضع روسیه در زمینه نقشه پنجگانه در زمینه بحران اوکراین چیست؟ گفت: اظهار نظری در این زمینه ندارم اما تغییر اوضاع در دونباس را سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران توضیح داده است و درباره سؤال شما باید برای پاسخ دادن به یقین برسم.

یکی از خبرنگاران پرسید: لاوروف در زمینه احتمال همکاری با دولت آمریکا در زمینه افغانستان سخن گفته بود. آیا نمایندگان سازمان ملل در کنفرانس ویژه افغانستان در مسکو شرکت خواهند کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پاسخ داد: بار دیگر تکرار می کنم قبل از اینکه دیدارها با مقامات آمریکایی رسانه ای شود ما باید با نمایندگان آمریکا به توافق برسیم . دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ هنوز طرفهای نماینده را مشخص نکرده است و ما در وزارت خارجه روسیه هنوز آنها را نمی شناسیم. از اینرو باید دیدارهای دیپلماتیک صورت بگیرد تا موضع این دولت جدید در منطقه آشکار شود. پس از آن بر اساس عرف دیپلماتیک موضع خواهیم گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها