افشای پیام طراح حملات 11 سپتامبر به اوباما

افشای پیام طراح حملات 11 سپتامبر به اوباما
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 19:50

رسانه‌های آمریکایی مضمون نامه یکی از مغزهای متفکر حادثه تروریستی 11 سپتامبر را خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا فاش کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش روزنامه آمریکایی "میامی هرالد"، خالد شیخ محمد، یکی از مغزهای متفکر حمله 11 سپتامبر در نامه خود خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفته است: مسئولیت حوادث 11 سپتامبر به دلیل سیاستهای خارجی واشنگتن متوجه آمریکا بوده و این کشور افراد بیگناهی را در سراسر جهان به قتل رسانده است.  

شیخ محمد در این نامه با توصیف اوباما به "سر افعی" و رئیس "دولت ظلم و استبداد"، ایالات متحده آمریکا را آغازگر جنگ دانست و گفت: " ما آغازگر جنگ علیه شما نبودیم".

این نامه در سال 2015 نوشته شده و مسئولان زندان گوانتانامو که شیخ محمد در آنجا به سر می برد با تحویل این نامه مخالفت کردند اما دادگاه نظامی بنا به خواسته وکیل مدافع شیخ محمد با این مساله موافقت کرد.
این مغز متفکر گروهک تروریستی القاعده که در زندان گوانتانامو به سر می برد به اعدام محکوم شده است.

بنا به گفته وکیل مدافع، شیخ محمد نوشتن این نامه را در سال 2015 همزمان با حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انجام داد.

خالد شيخ محمد که تابعیت دوگانه کویت و پاکستان را دارد، به گفته مقامات آمریکایی یکی از سه سرکرده برجسته گروهک تروریستی القاعده به شمار می آید که در مارس 2003 دستگیر و پیش از انتقال به زندان گوانتانامو در مکان نامعلومی در بازداشت به سر می برد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها