حمایت تمام قد ناتو از اوکراین

حمایت تمام قد ناتو از اوکراین
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 20:09

رز گوتمولر معاون دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز پنجشنبه اعلام کرد؛ همه 28 کشور عضو این سازمان به طور کامل از اوکراین حمایت می کنند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، گوتمولر در گفتگو با خبرنگاران پس از دیدار با ولادیمیر گرویسمن نخست وزیر اوکراین در مقر ناتو در بروکسل اعلام کرد: بر سر میز شورای ناتو-اوکراین، اتفاق نظر درباره حمایت قاطع از اوکراین وجود داشت.

وی گفت: از زمان آغاز اقدامات ستیزه جویانه روسیه در سال 2014، ناتو در کنار اوکراین ایستاده است و الحاق غیرقانونی کریمه را در آن سال به رسمیت نخواهد شناخت.

گوتمولر خاطر نشان کرد: درگیری های اخیر، شدیدترین درگیری ظرف دو سال گذشته بوده است، به طوری که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از بیش از 10 هزار مورد نقض توافق آتش بس مینسک در یک روز خبر داده اند.

وی با اعلام این که ما عمیقا نگران افزایش اخیر خشونت ها هستیم، از همه طرفین و به ویژه روسیه خواست به تعهدات خود در قبال توافق مینسک پایبند باشند.

اوکراین درگیر شدیدترین درگیری با شبه نظامیان هوادار روسیه ظرف دو سال گذشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با منسوخ خواندن ناتو و اتخاذ موضعی نرم تر در قبال روسیه، برخلاف باراک اوباما، سلف خود، نگرانیها در این سازمان و اروپا را برانگیخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها